آخرین اخبار

8. ارديبهشت 1400 - 6:35   |   کد مطلب: 39827
محقق نشدن وعده های فرماندار و شهردار تویسرکان درباره تعیین تکلیف جانمایی آرامستان جدید این شهر آن هم متناسب با ضوابط بهداشتی و زیست محیطی، گلایه مندی مردم را افزایش داده، آیا با توجه به اشباع قبور در آرامستان فعلی، اگر چاره ای به هنگام اندیشیده و عملیاتی نشود، نارضایتی های مردمی ادامه نخواهد داشت؟!

به گزارش خبرنگار رودآور؛ به تازگی گزارشی در این مجموعه خبری درباره سوءتدبیر فرماندار تویسرکان در مواجه با بسیاری از مشکلات شهرستان و عدم اهتمام مجموعه فرمانداری لااقل برای شفاف سازی در پاسخگویی به مردم، خبری با عنوان "رفع مشکلات مردمی بماند تا انتخاب فرماندار دولت بعد؟!" منتشر شد که در بخشی از آن خبر آمده بود؛ "شاید این روزها فرماندار تویسرکان نیز مانند مردم می خواهد که زودتر خردادماه برسد و با تغییر دولت و به دنبال آن تغییر مدیریت ها، فرماندار آینده به رفع و رجوع مشکلات همشهریان بپردازد!"

*آیا شهردار تویسرکان همچون مردم، منتظر انتخابات است؟/یک شهرداری کارآمد از دل شورایی منسجم جوانه می زند
به نظر همین مسئله را باید برای شورای شهر و شهرداری تویسرکان هم با توجه به عدم پاسخگویی آنان به مطالبات بسیار مردم و نادیده گرفتن درخواست همشهریان تکرار کرد.
با وعده های متعددی که شهرداری تویسرکان داده و عملی به دنبالش نبوده و یا ضعف شدید مدیریتی در انجام وظایف ذاتی خود، شاید او نیز باید این روزها آرزو داشته باشد تا خرداد ماه زودتر از راه برسد و لااقل این بار مردم با انتخاب کاندیداهای اصلح، شورای شهری منسجم و بی حاشیه تشکیل دهند تا از دل آن شورا؛ شهرداری قوی، متعهد، کارآمد و به ویژه پاسخگو به مطالبات مردم بر صندلی شهرداری بنشیند.
*ضعف مدیریت شهری در رسیدگی به امور مردم عیان است
عملکرد ضعیف و پر ابهام مجموعه شورای شهر و شهرداری تویسرکان در سالیان اخیر بر کسی پوشیده نیست.ضعف مدیریت شهری تنها با نیم ساعت قدم زدن در شهر بر همگان روشن می شود، از ساخت و سازهای غیر مجاز و المان های نامناسب بدون پیوست های فرهنگی و اجتماعی متناسب گرفته تا عدم توازن زیباسازی در همه مناطق شهر  و بی توجهی به سامان دهی تپه نورالشهداء و ویژه تر کمبود و بهتر است بگوییم نبود قبر در مکانی مناسب برای تدفین اجساد.
*عدم توجه فرماندار و شهردار تویسرکان به ضرورت تعیین جانمایی آرامستانی جدید برای این شهر 
در این گزارش به طور خاص به موضوع جانمایی آرمستان جدید می پردازیم که مطالبه چندین و چند ساله مردم تویسرکان با توجه به اشباع آرامستان فعلی شهر از قبرها است.
تعیین تکلیف جانمایی آرامستانی جدید یک ضرروت است که با توجه به اظهار نظرهای فرماندار و شهردار بارها مردم آنان را خطاب قرار داده تا پاسخی بشنوند و اما هر بار یا پاسخگو نبوده و یا همشهریان با وعده ای روبرو شده اند که تاکنون محقق نشده است.
*رسیدگی به امور آرامستان وظیفه ذاتی شهرداری است
 و اما برسیم به این مسئله که رسیدگی به امور آرامستان ها و ایجاد فضای مناسب، امکانات و تجهیزات از وظایف ذاتی شهرداری ها است که گویا این مسئلهس قرار نیست در تویسرکان به سرانجام برسد.
آرامستان فعلی مشکلات بسیار دارد، نه به درستی قطعه بندی شده و نه سرویس بهداشتی و آبخوری مناسبی برای روزهای پرازدحامی دارد که مردم به اهل قبور خود سری می زنند.
*معابری که تبدیل به قبور شده اند!
و مشکل بزرگتر همانی است که گفته شد، آرامستان فعلی این شهر تنها به برزخی برای اموات جدید تبدیل شده و جایی مناسب برای تدفین اجساد در این مکان وجود ندارد و همچنان معابر آرامستان در حال تبدیل شدن به قبر است!
از طرفی نه شهردار، نه شورای شهر و نه فرماندار اهتمام لازم برای تعیین تکلیف جانمایی آرامستان جدید را ندارند و این را می توان در عملکرد ضعیف آنان در سال های اخیر مشاهده کرد؛ از وعده های که دادند و هنوز محقق نشده و خبری از اعلام محلی مناسب، کارشناسایی شده و متناسب با ضوابط بهداشتی و زیست محیطی با توجه به درخواست های مردمی نیست.
* شهرداری برای تعیین تکلیف آرامستان جدید  تکانی به خود بدهد
مردم از شهردارشان می خواهند که به وظایف ذاتی خود عمل کند و برای تعیین تکلیف آرامستان جدید تکانی به خود بدهد و در جلساتشان هرچه سریعتر این مسئله مطرح و پاسخ نهایی به همشهریان گفته شود.
و ای کاش و صد ای کاش شورای شهر و شهرداری تویسرکان در این سال ها رسیدگی به امور مردم و پاسخگویی به مطالبات همشهریان را اولویت اصلی خود قرار می دادند، نه آن که همین مردم بارها مشاهده کنند که مجموعه مدیریت شهرشان مدام از دادسرا به دادگاه می روند و حتی نزاع های خود را به دادگاه های استان و دیوان عدالت اداری می کشانند.

* عدم اولویت قرار دادن رسیدگی به امور مردم، حق الناسی بر گردن شورا و شهردار نیست؟
این همه زمانی که برای شکایت متقابل شهردار و شورای شهر تویسرکان از یکدیگر صرف شد، آیا حق الناسی بر گردن این مسئولان نیست؟ مردم رأی داده بودند تا به مشکلاتشان رسیدگی شود، اما چیزی جزء چالش ندیدند و همچنان هر روز بیشتر از روز گذشته مشکلات شهری روی یکدیگر تل انبار می شود.
به گزارش رودآور؛ وعده های فرماندار و شهردار تویسرکان تاکنون درباره جانمایی مناسب آرامستان محقق نشده، با توجه به اشباع قبور در آرامستان فعلی، اگر چاره ای به هنگام و سریع اندیشیده و عملیاتی نشود آیا نارضایتی های مردمی ادامه نخواهد داشت؟!
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان