آخرین اخبار

22. ارديبهشت 1400 - 0:21   |   کد مطلب: 39886
طلبگی را گامی برای ترویج سیره نبوی و علوی در جامعه می دانند و بسیاری هم گفته اند نقش علما و طلاب در اشاعه معارف دینی جهادگرانه است، از این رو ثبت نام از داوطلبین برای تحصیل در حوزه علمیه شیخ علیخان زنگنه تویسرکان مدتی است آغاز شده وتا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ حوزه علمیه شیخ علیخان زنگنه شهرستان تویسرکان به عنوان نخستین حوزه علمیه غرب کشور در دوران صفویه و به دستور شاه سلیمان در سال ۱۰۹۰ هجری توسط شیخ علیخان زنگنه بنا شد و از آن زمان تاکنون طلاب بسیاری به آموختن دروس وعلوم قرآنی و دینی پرداخته و همزمان در نشر دین مبین اسلام گام های استواری برداشته اند.

نفش علمای دینی متعهد و جهادگر آنقدر برای آگاه سازی وبصیرت افزایی در جامعه بسیار وپررنگ است که گفته می شود شهد برونسی بسیاری از روزها مشغول به کارگری می شد تا بتواند هزینه تعدادی از روستاییانی را که تمایل به طلبه شدن دارند را تامین کند، چرا که خوب به این درک رسیده بود که نقش علما و طلاب در اشاعه معارف دینی جهادگرانه است.

بی تردید اگر نبودند طلاب و روحانیون وکمک آنان برای نشر علوم دینی در دوران غیبت مهدی موعود(عج) معلوم نبود چه بر سر اسلام می آمد.

و اما این روزها فرصتی پیش آمده تا علاقه مندان به تحصیل در حوزه علمیه شهرستان تویسرکان ثبت نام کنند.

در این باره «حجت الاسلام سجاد امیری» مدیر مدرسه علمیه شیخ علیخان زنگنه تویسرکان در گفت وگو با خبرنگار رودآور، گفت: این حوزه در عرصه پذیرش داوطلبین در مقطع متوسطه اول همان راهنمایی سابق اقدام به جذب کرده است.

وی با بیان اینکه ثبت نام از داوطلبین تا 31 اردیبهشت ماه جاری در دستور کار خود دارد، اظهار کرد: در این حوزه سطح مقدماتی یعنی پایه یک تا ششم  حوزه تحصیل و تدریس می شود، ضمن آنکه فارغ التحصیلان می توانند در دانشگاه ها نیز ادامه تحصیل بدهند.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان