آخرین اخبار

4. تير 1400 - 12:41   |   کد مطلب: 40055
این روزها هر جای تویسرکان قدم بگذاریم همه از وقوع تخلفات انتخابات شورا گویند، انگار هرکه پولش بیش رأیش بیشتر بوده، یا این حرف ها صحت دارد یا نه، اگر صحت ندارد چرا مسئولی چشم در چشم مردم واقعیت را فاش نمی کند و به اعتراضات گسترده پاسخی نمی دهد!

به گزارش خبرنگار رودآور؛ انتخابات شورای شهر تویسرکان همزمان با سراسر کشور برگزار شد و اما در این شهر منطبق با مشاهدات و گفته های برخی از بزرگان و همچنین گزارش های واصله از سوی مردمی رنجدیده برای این مجموعه خبری، نشان می دهد که تخلفات انتخاباتی رخ داده است.
برخی از همشهریان تویسرکانی در تماس با رودآور حتی حاضر شدند علیه فلان کاندیدا هم درباره خرید و فروش آراء شهادت بدهند و مجموعه خبری رودآور آن ها را به سمت ارگان های نظارتی هدایت کرده است.
* تویسرکان و نهاوند، بیشترین اعتراضات به شمارش آرای انتخابات شورای شهر
ناگفته نمانده که در یکی از سایت های خبری استان آمده؛«حجت الاسلام احمد حسین فلاح» رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا در استان همدان از بازشماری آرای شورای شهر در برخی‌از شهرستان‌های استان در پی اعتراض برخی از نامزدهای بازمانده از شورا خبرداد.
وی با بیان اینکه به هیئت نظارت برخی از شهرستان‌های استان اجازه بازشماری آرا به صورت رندوم را داده‌ایم، مطرح کرد: در پی اعتراض برخی از کاندیداها، اجازه بررسی و بازشماری آرا برای رسیدگی به اعتراضات صادر شد؛ لازم به ذکر است دو شهرستان تویسرکان و نهاوند بیشترین اعتراصات نامزدها را ثبت کرده‌اند.
و اما بشنوید که قریب ۳۰ کاندید شورای شهر ملایر و شماری از هواداران آنها  در اعتراض به حجم گسترده خرید و فروش آرا تجمع و خواستار ابطال انتخابات شدند، گفته شده این دومین تجمع اعتراض به نتیجه انتخابات در استان همدان است.
*فاجعه ای به نام خرید و فروش رأی در تویسرکان باب شده؟
در تویسرکان هم اخبار بسیاری مبنی بر خرید و فروش بالای آراء به گوش می رسد و قشر ۹۶ درصدی مردم از اینکه فاجعه خرید و فروش در این شهر کوچک باب شده گلایه مند هستند.
هرچند که تاکنون هیچ مسئول تویسرکانی خود را پاسخگوی افکار عموم ندانسته و برای شفاف سازی هم که شده در تأیید یا رد این گونه مطالب حرفی به میان نیاورده است.
*برای در امان ماندن مردم، اگر لازم است پس از تأیید تخلفات، انتخابات را ابطال کنید
به نظر می بایست اگر تخلف انتخاباتی مثل نقل و نبات در این شهر کوچک رخ داده با متخلفان برخورد شود و برای در امان ماندن مردمی رنجیده از سوی شورایی که دیگر در کوچه و بازار همه و همه می گویند بازار خرید و فروش رأی در روز انتخابات داغ بوده، حتی اگر لازم است انتخابات را ابطال اعلام کنند.
*آیا مسئولی در تویسرکان چشم در چشم مردم می گوید؛ تخلفات انتخاباتی رخ نداده!
اگر هم تخلف انتخاباتی رخ نداده، متولیان امر به ویژه فرماندار تویسرکان بیایند و چشم در چشم مردم بگویند که تخلفات انتخاباتی رخ نداده است! چشم در چشم مردم، چرا که می گویند چشم ها همه حقیقت را فاش می کنند.
* هرکه پولش بیش، رأیش بیشتر!
 احمدوند یکی از همشهریان تویسرکانی در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: حرف من را به گوش مسئولان برسانید، تصميم گيرنده نهايی در تأييد يا رد انتخابات چه کسانی هستند؟ تا اگر فردا روزی در این شورای جدید باز هم مثل شورای قبل شاهد تنش ها و منازعات بودیم، بگویم فلان مسئول آنان را تأیید کرده و ریشه مشکل را بشناسیم.
وی اظهار کرد: امروز هر جای تویسرکان قدم بگذاریم همه از خرید و فروش آراء می گویند، انگار هرکه پولش بیش، رأیش بیشتر بوده است! این صحبت ها نقل محافل شده، هرچند بنده به چشم خودم ندیدم اما درخواستم از مسئولان این است که بگویند در انتخابات تخلفی رخ داده یا نه؟
*دلمان را آرام کنید؛ در تویسرکان خرید و فروش رأی رخ داده یا نه؟
عبدالملکی دیگر شهروند تویسرکانی هم عنوان کرد: به حقیقت که اسم یتیم خانه گذاشتن بر روی تویسرکان صحت دارد، چرا که هیچ مسئولی پساخگوی ما نیست تا دلمان آرام گیرد که آیا تخلف انتخابتی در این شهر رخ داده یا نداده؛ حرف ما این است که چرا متولیان امر واکنشی نشان نمی دهند؟!
*مسئولان تویسرکانی بدون ملاحظه کاری با متخلفان انتخاباتی برخورد کنند
وی تصریح کرد: حتی در اخبار متعدد منتشر شده از سوی منابع رسمی خبر از موج اعتراضات نسبت به تخلفاتی انتخاباتی در این شهر کوچک می دهد، مسئولان تویسرکانی اگر تخلفات ثابت شده، دیگر ملاحظه کاری مسئولان برای چیست؟ لااقل انتخابات را ابطال اعلام کنند.
این شهروند تویسرکانی ادامه داد: اگر تخلف انتخاباتی اثبات شده، از دادستان شهرستانمان ملتمسانه می خواهیم ابطال انتخابات را در پیش بگیرد، تا درس عبرتی شود و تا در انتخابات دوره های بعد نگویند در تویسرکان خرید و فروش آراء کوچکترین تخلف انتخاباتی بوده! و این مردم رنجدیده دلگرم شوند.
*با متخلفان انتخاباتی، انقلابی برخورد کنید
رضایی دیگر شهروند تویسرکانی هم تأکید کرد: امروز اقدام انقلابی دیگری برای نجات شهرمان نیاز است تا باب خرید و فروش رأی را یک بار برای همیشه در این شهر ببندند.
*آش همان آش و کاسه همان کاسه!
وی افزود: در انتخابات دور قبل شورا در تویسرکان هم، حرف های بسیاری برای خرید و فروش رأی شنیده شد، اما هیچ مسئولی نگفت که آیا تخلفی رخ داده یا نه؟ امروز نیز گویا آش همان آش و کاسه همان کاسه شده است و مسئولی خود را در پاسخ به مردم مؤظف نمی داند.
به گزارش رودآور؛ هنوز هیچ منبعی به طور رسمی وجود تخلفات گسترده انتخاباتی در شهر کوچکی همچون تویسرکان را به طور کامل تأیید با رد نکرده است و مسئولان استانی نیز از ثبت اعتراضات کاندیداها نسبت به یکدیگر تنها حرف به میان آورده اند.
امید آن که اگر تخلفی رخ داده قاطعانه شاهد برخورد با متخلفان در هر سطحی باشیم، تا تویسرکانی ها فکر مهاجرت به سرشان نزند و بگویند این هم از انتخابات شهرمان به چه دل خوش کنیم و در شهر بمانیم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان