آخرین اخبار

20. مرداد 1400 - 23:40   |   کد مطلب: 40115
شنیده شده مخفیانه و بدون آن که دلیل کارشناسانه ای مبنی بر انتقال آرامستان جدید تویسرکان به محوطه امامزاده ناصر(ع) در میان باشد، اداره اوقاف زیر چتر فرمانداری متولی امرشده و دست به قبرفروشی زده، در حالی که هنوز به نظر استعلامات بهداشتی و زیست محیطی ارائه نشده است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ ماجرای انتقال پر چالش آرامستان تویسرکان که سال گذشته گفته شد توسط کار غیرکارشناسانه فرمانداری تویسرکان بنا بر آغاز شدن داشت، پس از اعتراضات گسترده مردمی و اهالی چندین روستا مبنی بر اینکه محوطه امامزاده ناصر(ع) از بسیاری از جهات نمی تواند جانمایی مناسبی برای آرامستان جدید باشد متوقف شد.

اهالی مساکن مهر که در حوالی آرامستان فعلی تویسرکان زندگی می کنند، به حق از وجود آرامستان در نزدیکی محل زندگیشان گلایه دارند، ناگفته نماند که جانمایی مساکن مهر نیز در زمان فرماندار وقت و بدون دلیل کارشناسانه نزدیک به آرامستان این شهر بنا شد!

در مجموع در ضرورت انتقال آرامستان جای بحثی باقی نمانده، اما اینکه با کدام استدلال منطق، کار کارشناسانه و فنی فرمانداری شهرستان بنا دارد آرامستان جدید در محوطه امامزاده ناصر(ع) اجیاد شود، خدا داند.

سال گذشته نارضایتی ها مردمی حتی نزدیک بود به تنش و درگیری ختم شود و اهالی روستای های اطراف بر این مطب اذعان داشتند که مراکز بهداشتی و اداره محیط زیست با کدام مجوزی قانونی اجازه ایجاد آرامستان را در حوالی رودخانه می دهند؟

* اداره اوقاف تویسرکان، متولی قبرفروشی در امامزاده ناصر شد؟

و امروز طبق اسناد موجود شنیده شده که اداره اوقاف تویسرکان گویا زیر چتر حمایتی فرماندار دست به فروش قبر در محوطه امامزاده ناصر(ع) زده است، آیا متولی قبرفروشی در این یتیم خانه به جای شهرداری به دست اوقاف افتاده است؟

با شنیدن این ماجرا و در دست داشتن قبض خرید قبر، شورای روستای گل آباد و نجفیه پس متوجه شدن از نحوه عملکرد دستگاه های اجرایی که به صورت چراغ خاموش و مخفیانه قصد انتقال آرامستان تویسرکان را به وسیله اداره اوقات را داشتند، با تهیه صورتجلسه لازم و  هشدار نسبت به این موضوع با رئیس اداره اوقاف و امام جمعه شهرستان جلسه برگزار کردند و بر موارد اعتراض کشاورزان و باغداران تأکید داشتند.

همچنین در جلسه ای دیگر که اعضای شورای سه روستای گل آباد، نجفیه و زیوج حضور داشتند، یک به یک دلایل اعتراض کشاورزان عنوان و پس از بررسی های لازم مشخص و محرز شد، طرح انتقال آرامستان به امام زاده ناصر(ع) مورد تأیید ارگان های مختلف از لحاظ بحث جانمایی و مباحث علمی و بهداشتی نیست و گویا پشت پرده ای دیگر در میان است.

*آیا پدرخوانده های یتیم خانه تویسرکان از انتقال غیرکارشناسانه آرامستان جدید این شهر سود می برند؟  

سابق بر این در مجموعه خبری رودآور عنوان شده که؛ مطابق با مواد و تبصره های قانونی انتقال آرامستان تویسرکان به امامزاده ناصر(ع) خلاف آیین نامه مقررات بهداشتی آرامستان هاست و با توجه به عدم پاسخگویی متولیان امر درخصوص زوایای پنهان این تصمیم گیری، به نظر اعمال نفوذ غیراصولی و غیرکارشناسانه پدرخوانده های شهر پشت پرده این ماجراها است.

آیا پدرخوانده های یتیم خانه تویسرکان از انتقال غیرکارشناسانه آرامستان جدید این شهر سود می برند؟ اگر پشت پرده ای در کار نیست چرا اسناد گفته شده با ذکر نام اداره و کارشناس مربوطه منتشر نمی شود؟

ناگفته نماند آنانی که قصد خرید قبر دارند کمی با صبر اقدام کنند، بی تردید با توجه به اینکه انتقال آرامستان به امامزاده ناصر (ع) غیرکارشناسانه است، بعید نیست هزینه کردهایشان به سختی عودت داده شود و از همه جا رانده و مانده شوند.

رودآور منتظر پاسخگویی مسئولان مربوطه درباره این انتقال خاموش می ماند.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان