آخرین اخبار

2. شهريور 1400 - 19:38   |   کد مطلب: 40151
روزگاری شهرداران شهرهای بزرگ برای پست شهرداری تویسرکان کاندیدا می شدند و اما امروز نه تنها فضای بسته شورای شهر اجازه ورود کاندیدهای اصلح و انقلابی را لااقل برای برگزاری جلسات مصاحبه نمی دهند، بلکه آنان در جلسات سیاسی خودشان از هم اکنون گزینه یشان را تعیین کرده اند! این یعنی پسرفت و مصیبتی عظما برای شهرمان.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ به تازگی علی خزایی رئیس شورای شهر تویسرکان در گفت و گو با یکی از رسانه های محلی مدعی شده که ظرف 10 تا 15 روز آینده شهردار را تعیین می کنند و 31 شهریور ماه برای نام نویسی و دریافت سابقه کاری کاندیداهای شهرداری  فراخوان زدند.
تناقض گویی های شورای شهر تویسرکان برای مردم در همین چند روز محرز شده، آن جا که می گویند سرپرست شهرداری را معرفی کرده ایم، اما در عمل هیچ فردی این پست را اداره نمی کند.
شنیده شد حتی در روز تاسوعا تعدادی از اعضای شورای شهر فعلی به همراه تعدادی از اعضای شورای سابق محفلی خودمانی برگزار و شهردار را خودشان از پیش تعیین کرده اند! آن هم فردی که جزیی از ستاد انتخاباتی روحانی بوده، همان دولتی که با عملکرد نامناسبش هشت سال زمینه ساز ایجاد گرانی ها شد.
این مدیر مدرک تحصیلی غیرمرتبط با مسائل شهری و شهرداری دارد و روشن تر بگوییم سابقه درخشانی در عملکرد او آن چنان که باید مشاهده نشده است او کسی نیست جزء رئیس آموزش و پرورش تویسرکان که مطابق با شنیده ها به نظر شهردار شدنش خروجی آن جلسه سیاسی بوده که روز تاسوعا، هم جناحی هایشان تشکیل داده بودند.
اگر رئیس شورای شهر مدعی است که برای دریافت سابقه کاریی متقاضیان پست شهرداری، فراخوان داده اند، پس چرا از هم اکنون شنیده ها خبر از شهردار شدن اسدبیگی می دهد؟
 همان مدیری که هیچ گاه حاضر نشد درباره نحوه به مزایده گذاشتن برخی اموال آموزش و پرورش از جمله درمانگاه فرهنگیان شفاف سازی کند، همان مدیری که در زمان او هنوز ماجرای ساختمان مقدم و بهتر است بگوییم معضل آن ساختمان در خیابان اصلی تویسرکان، بلاتکلیف مانده و حل نشده است.
به نظر چالش های اخیر و عدم پاسخگویی های شورای شهر، حاکی از آن است که می خواهند مردم را سردرگم نگه دارند تا خودشان شهردار غیرمرتبط با مسائل شهری را انتخاب کنند!
این هشدار را مجموعه خبری رودآور درباره شهردار از پیش تعیین شده، روز 31 مرداد ماه داده بود.مسئله ای که شاید باید آن را مصیبت عظما برای تویسرکان دانست، چرا که نحوه انتخاب شهردار به نظر تحت تأثیر یک جریان سیاسی در شهرستان است و نه انتخاب شهرداری بر اساس شاخصه هایی از جمله اصلح، مدیر، کارآمد، متخصص در امور شهری و شهرداری و مهمتر انقلابی و پاکدست.
ناگفته نماند در دوره قبل کاندیداهای پست شهرداری افرادی از جمله دکتر یوسفیان، شهردار سابق همدان و نهاوند و اصلی ترین گزینه شهرداری فعلی همدان، مهندس بابایی شهردار فعلی ملایرمهندس، مهندس خدابخشیان شهردار مناطق و معاون شهردار ملایر، سلیمان حیدری دلگرم مدیر کل دفتر امور شهری استانداری همدان و عظیمی بودند و حداقل با حضور در تویسرکان مدارک خود را ارائه و دفاعیه قرائت کردند.
اما این روزها چه اتفاقی برای شورای شهرمان افتاده که نه تنها خبری از کاندیدای مطرح نیست، بلکه به گونه ای پیش می رود که برخی از اعضای شورای فعلی و قبلی به خود اجازه می دهند جلسه خصوصی تشکیل دهند بدون در نظر گرفتن شرایط لازم برای گزینش پست شهرداری و فرد مورد نظر خود می خواهند بر روی کار بیاورند، این یک پسرفت است نه پیشرفت.
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان