آخرین اخبار

30. بهمن 1400 - 17:14   |   کد مطلب: 40391
سرپرست جمعیت هلال احمر تویسرکان از اعزام کاروان بزرگ نیکوکاری با اهداف خیرخواهانه و ارائه آموزش های امدادی به روستای دولایی خبر داد و گفت: درختکاری در حاشیه این روستا نیز به همت جمعیت هلال احمر از آذر ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان آذرماه سال آینده ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ به همت جمعیت هلال احمر تویسرکان، کاروان بزرگ نیکوکاری با رویکرد اجتماع محور در راستای حفظ و توسعه منابع طبیعی به روستای دولایی از توابع این شهرستان اعزام شد.

حفظ و توسعه منابع طبیعی روستای دولایی با رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی، اجرای برنامه های متنوع با مشارکت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان، دهیاری و شوراهای اسلامی روستا، آموزش مهارت های امدادی و نجات به اهالی روستا و اجرای بازی مار و پله امدادی به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان روستا با مخاطرات و زلزله از اهدف این برنامه است.

در این باره «جلال نانکلی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: در این دوره آموزشی، کلاس های متنوعی از جمله امداد و کمک های اولیه، کارآفرینی، ویزیت رایگان بیماران و کلاس های مرتبط با منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار شد.

وی برگزاری کلاس اطفاء حریق و خاموش کردن، بذر پاشی و کاشت نهال در مراتع و همچنین جنگلکاری روستای دولایی و نگهداری از مراتع و جنگل ها را از دیگر طرح های عنوان شده برشمرد.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان تویسرکان افزود: همچنین در این دوره مسابقات فرهنگی هنری و ورزشی از جمله سنگ نوشته و دیوارنویسی با موضوع حفظ و نگهداری از منابع طبیعی برگزار شد و در نهایت برای همیاران طبیعت کارت صادر و از جوانان موفق روستا در حوزه های امداد و نجات و درختکاری تجلیل به عمل آمد.

نانکلی عنوان کرد: درختکاری در حاشیه دولایی  به همت جمعیت هلال احمر از آذر ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان آذرماه سال آینده ادامه دارد.

وی تصریح کرد: این برنامه بلندمدت با مشارکت جمعیت هلال احمر، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دهیاری و اعضای شورای اسلامی روستای دولایی و همچنین خانه هلال روستای دولایی در حال انجام است.

انتهای پیام/ز

 

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان