آخرین اخبار

19. مرداد 1401 - 13:52   |   کد مطلب: 40491
بنی اسد بوریا و حصیر که آوردند برای جا به جایی بدن های قطعه قطعه شده، در سکوت فرو رفت و در آن سکوت از دیدن بدن های در خون غوطه ور غوغا شد، آن لحظه بود که امام سجاد(ع) برای شناسایی اجساد صد پاره ای آمد که با خون غسل داده شده بود و خاک بیابان هم کفشان و بدن مطهر اباعبدالله(ع) گویی سر بدن، حرم را می نگرد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ امروز همزمان با دوازدهمین روز از ماه محرم الحرام و در سومین روز شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالحسین (ع) و یاران باوفایشان مراسم نمادین تشییع پیکر شهدای کربلا در تویسرکان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

در روز سوم شهادت سید الشهداء و یاران با وفایشان، تعزیه خوانان تویسرکانی به یاد تدفین و تشییع غریبانه شهدای کربلا، در مراسمی نمادین پیکرهای پارچه ای بدون سر را در خیابان های شهر تشییع کردند.

در کتاب های تاریخی و مقاتل نقل شده در این چنین روزی در سال 61 هجری قمری پیکرهای مطهر شهدای نینوا توسط قبیله بنی اسد به خاک سپرده شد.

اجساد تکه تکه بود، قطعه قطعه، اربا اربا. آن حرامیان نعل های اسبانشان را تازه میخ زده بودند و بر آن پیکرهای نحیف بارها و بارها تاختند و بیشتر شناسایی شهدا به دلیل آن که سری در بدن نبود غیرممکن. علامه مجلسی پس از نقل مطالبی درباره دفن امام حسین (ع) می‌نویسد: به حسب ظاهر چنین بود [که بنی‌اسد خود بدن امام را دفن کردند]، اما در واقع امام را به غیر از امام دفن نمی‌کند. حضرت امام زین العابدین (ع) به اعجاز امامت ـ طی الارض ـ آمد  و جسد مطهر آن‌حضرت و بلکه سایر شهدا را دفن کردند.

پلک خیالم به کرب و بلا می رود، بوریا و حصیر که آوردند برای جا به جایی بدن های قطعه قطعه شده، بنی اسد از آن صحنه جانسوز متحیرانه در سکوت فرو رفت و در آن سکوت از دیدن بدن های در خون غوطه ور غوغا شد، اجساد صد پاره ای که با خون غسل داده شد بود و خاک بیابان هم کفشان.

در میان آن اجساد قطعه قطعه شده در گرمای طاقت فرسای نینوا و آن بدن های عریان و برزمین افتاده، هنوز رد خون ها تازه است، در طول این قرن ها نیز رد خون ها و جوش و خروش خون خدا همچنان جریان دارد.

در کنار علقمه پیکری است بی دو دست، فرقی شکافته و بدنی خنجر خورده، کمی آن طرف تر بدن علی اکبر(ع) اربا اربا شده چند نفر هم نمی توان آن جسم بی جان را جمع کند.

 در گودی قتلگاه بدنی بی سر همچنان گویی سر در بدن، چشمانش رو به حرم است، عریان، جایی در بدن نیست تیری به آن نخوره باشد، خونین خونین.

و حال صدای ناله ها، گریه ها و فریادها در طول قرن ها به گوش می رسد؛ الا یا اهل عالم حسین(ع) را کشتند تشنه لب. اجرک الله یا صاحب الزمان(عج)...

انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان