آخرین اخبار

19. آذر 1401 - 23:25   |   کد مطلب: 40575
رییس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه با طرح های متنوع در کمک رسانی به محرومان و کاهش آسیب های اجتماعی به صورت جهادی وارد میدان شده ایم، گفت: تعالیم دینی تابلوی راهنمای فعالیت های ما است و با شناخت این تابلوها تا حدودی بدهکاری خود به شهدا را با خدمترسانی به مردم جبران می کنیم.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ «پیرحسین کولیوند» شنبه شب در آیین گرمیداشت روز جهانی داوطلب و پاسداشت نیم قرن خدمت بی منت هادی غروی در همدان، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س)، به دیدار نوروزی خود با رییس قوه قضاییه و سخنان او در آن دیدار اشاره و عنوان کرد: به گفته حجت الاسلام اژه ای، گویا دعاهای ماه رمضان شرح وظایف هلال احمر است، تابلوهای راهنمای زندگانی ما در علوم دینی و قرآنی بسیار وجود دارد تا جایی که اگر به همین راهنماها توجه داشته باشیم در مسیر خدمت رسانی به مردم موفق هستیم.

وی اظهار کرد: ما در دعای ماه مبارک رمضان می گوییم؛ خدایا بر اهل قبور شادی وارد کن و یکی از برنامه های اصلی هلال احمر شادی وارد کردن چه به اهل قبور و چه به اهل دنیا است.

*تعالیم دینی تابلوی راهنمای فعالیت های جمعیت هلال احمر است

رییس جمعیت هلال احمر کشور افزود: در جایی دیگر آمده که خدایا هر تهی دستی را بی نیاز کن، هر گرسنه ای را سیر، هر برهنه ای را بپوشان، غم هر غم زده ای را برطرف کن، قرض هر بدهکاری را ادا کن و این ها همه در تکالیف هلال احمر تعریف شده و تابلو راهنمای ما است.

کولیوند تصریح کرد: طرح هایی به مانند2020 (طرح توانمند کردن ۲ هزار و ۲۰ خانوار محروم و تهیدست ساکن در محلات کم برخوردار)، اجرای کمک های مؤمنانه، اعزام گروه های جهادی پزشکی به مناطق محروم، طرح بازگردان به خانواده ها و کمک به آزادی زندانیان برخی از برنامه های ما در راستای کاهش دردهای جامعه است.

*اقشار و احزاب مختلف عضو جمعیت هلال احمر هستند

وی عنوان کرد: نام هلال احمر با عنوان "جمعیت" جان گرفته، چرا که ما سازمان، نهاد و یا گروه نیستیم، بلکه همه گروه ها و احزاب مختلف با هر سن و سالی در این جمعیت عضو هستند و با محوریت " تَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ و التقوی" در حوادث و بلایای طبیعی به صورت خودجوش حضوری پر رنگ دارند.

رییس جمعیت هلال احمر کشورهمچنین با اشاره به آیه از قرآن که "ان الله یحب المحسنین"، تصریح کرد: بی تردید خدایا کسانی را که احسان و نیکوکاری کنند دوست دارد، چرا که بی مزد و منت برای رضای خدا مشغول به کار هستند و خدا در همین دنیا پاداش خوبی هایشان را می دهد.

*تفاهمنامه رییس جمعیت هلال احمر با امام حسین(ع) برای خدمت رسانی به زائران اربعین

کولیوند تصریح کرد: در اربعین امسال بر خلاف سال های گذشته آن مبلغ اندکی را که هر ساله از ثبت نام کنندگان برای جمعیت هلال احمر دریافت می کردند، دریافت نکردیم، پیش از راه اندازی درمانگاه های هلال احمر در حرم امام حسین(ع) نگاهی به ضریح انداخته و گفتم یا حسین(ع)، من امسال با شما تفاهمنامه می بندیم که در خدمت رسانی به زائران موفق عمل کنیم.

وی افزود: همین گونه هم شد ظرفیت های امدادی ما چه در حوزه دارو و چه در حوزه منابع انسانی چهار برابر شد و چه بسیار زائرانی که از کمک های این جمعیت ابراز رضایت کردند، اینجا بی تردید لطف اهل بیت(ع) شامل حال ما شد که با چهار پنج هزار نیرو جوابگوی میلیون ها زائر بودیم.

*طرح های متنوع جمعیت هلال احمر در کمک رسانی به محرومان

رییس جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: این جمعیت علاوه بر خدمات بشردوستانه در حوادث طبیعی، با اجرای طرح سحر (سفیران حمایت روحی و روانی)، تیم دادرس و طرح یاس (یاران آسیب ستیز که با مشارکت کمیته امداد برای اشتغالزایی و کمک به نیازمندان با رویکرد توانمند ساختن 12 هزار نفر زنان سرپرست خانوار اجرا می شود) و طرح 2020 در خدمت رسانی در حوزه های مختلف به مردم پیشگام بوده است.

*برنامه منافقین در حادثه متروپل شکست خوردند

کولیوند عنوان کرد: ما با امداد رسانی و اجرای طرح سحر برای حادثه دیدگان متروپل به درستی عمل کردیم و منافقین هیچ گاه موفق به انجام برنامه های شوم خود نشدند.

*عضویت بیش از 140 هزار نخبه در جمعیت هلال احمر کشور

وی همچنین گفت: بیش از 140 هزار نخبه در این جمعیت در سراسر کشور فعالیت دارند نخبگانی که در حوزه های کاری خود حرف اول را در دنیا می زنند و این نشان دهنده اعتماد اقشار مختلف برای حضور در کمک رسانی خودجوش و داوطلبانه به مردم است.

رییس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه روزانه برای اقامه پنج نوبت نماز پنج مرتبه اذان گفته می شود و در آن به "حی علی خیرالعمل" اشاره می شود، گفت: داوطلبان جمعیت هلال احمر در خدمات رسانی به مردم پیشگام هستند و این شتاب به کار خیر را دارند.

*بدهکاری خود به شهدا را با خدمترسانی به مردم جبران می کنیم

کولیوند با اشاره به اینکه خانه های هلال در مدارس، مساجد و محله ها، برای آموزش امداد و نجات، اخلاق و رفتار امدادی و نیز تبین ارزش های دینی راه اندازی شده اند، تأکید کرد: ما به شهدا، ایثارگران، علما، بزرگان و پیشکسوتان بدهکار هستیم و باید در خدمت رسانی مطلوب این بدهکاری ها را جبران کنیم.

وی گفت: خداوند متعال تجربه بسیار خوبی در 43 سال گذشته پیش روی ما گذاشته است و ما می توانیم بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب در مسیر توسعه و پیشرفت امور گام برداریم تا مؤثر در خدمترسانی به مردم و کاهش آلام بشری باشیم.

به گزارش رودآور؛ در این مراسم از نیم قرن تلاش دکتر هادی غروی  مدرس ارشد هلال احمر کشور و دارنده عنوان پرستار نمونه بین‌المللی و برنده جایزه فلورانس نایتینگل تجلیل به عمل آمد.

همچنین از تلاش های حسین افشار فرماندار تویسرکان، فتانه شاهحمدی و ولی اله بیات از فعالان عرصه جمعیت هلال شهرستان تویسرکان نیز با اهدای لوح تقدیر و جوایزی قدردانی شد.

انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان