آخرین اخبار

21. آبان 1393 - 7:56   |   کد مطلب: 16620
رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ پایگاه امداد و نجات جاده ای در کشور فعال است، گفت: وقوع سوانح و تصادفات جاده‌ای در کشور بالاست که اجرای مانورهای ایمنی راه تلفات جاده‌ای در کشور را کاهش می‌دهد.

به گزارش رودآور  به نقل از تسنیم، پیرحسین کولیوند در مانور دهه بین المللی ایمنی راه که ظهر امروز در میدان باباطاهر برگزار شد،اظهار کرد: این مانور که با هدف تمرین و افزایش دقت و هماهنگی دستگاه‌های مختلف فعال در بخش امداد و نجات برگزار شد.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور بیان کرد: اجرای چنین مانورهایی برای بررسی نحوه عملکرد سازمان‌های مرتبط با این حوزه و آموزش همگانی، بسیار لازم و ضروری است که با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه می‌شود. 

کولیوند تصریح کرد: در کشور ما سوانح و تصادفات جاده‌ای زیادی رخ میدهد که در قالب این مانورها به شناخت نقاط ضعف و حل برخی مشکلات پیش روی امداد رسانی جاده‌ای و معرفی امکانات و توانمندی‌های موجود پرداخته و سبب کاهش تلفات و خسارات این حوزه می‌شود.

 وی گفت: در حال حاضر بیش از 500 پایگاه ثابت امداد و نجات جاده ای در کشور داریم که این تعداد در زمان سفرهای تابستان و نوروز به 1500 پایگاه افزایش می یابد و امدادگران و نجاتگران تحصیل کرده جمعیت هلال احمر به طور داوطلبانه در این پایگاه‌ها فعالیت می‌کنند. 

کولیوند افزود: به منظور هم افزایی سایر استان‌های کشور در امر امدادرسانی، تعداد 17 فروند بالگرد امداد رسان هم اکنون در خدمت ناوگان امدادهوایی کشور قرار دارد که برای تخصیص 5 فروند دیگر هم مذاکرات انجام شده است.

 وی اظهار کرد: با همکاری سازمان انرژی اتمی کشور، طرحی مبنی بر آموزش نیروهای نجاتگر تحصیل کرده تنظیم شده است تا در تمام رشته‌های امدادی داخل و خارج از کشور نیروی داوطلب داشته باشیم. 

رئیس جمعیت هلال احمر استان همدان، اظهار کرد: هدف از اجرای این مانور، همکاری و هماهنگی به موقع و رعایت اصول مدیریت امداد جاده‌ای تا مردم با تمام دستگاه‌هایی که در بخش امدادرسانی هستند، آشنا شوند.

 بهروز کارخانه‌ای گفت: دقت و توجه زیاد و اجرای بدون استرس این مانور، نشاندهنده مهارت و توانایی بالا و دانش و آگاهی نسبت به موضوع بود.

 قائم مقام جمعیت هلال احمر استان همدان اظهار کرد: در این مانور که با همکاری سازمان حمل و نقل و پایانه ها، اداره راه و شهرسازی، سازمان امدادو نجات جمعیت هلال احمر استان همدان، اورژانس و مرکز فوریت های پزشکی و پلیس راهور ناجا برگزار شده است، به آمادگی و هشدار به دستگاه ها برای اصلاح و آموزش نیروها و تست ایده‌های نو و تجهیزات است.

 حسین اشرفی گفت: برنامه این مانور بروز یک تصادف زنجیره ای است که در عملیات امداد رسانی آن، نیروی انتظامی و راهداری، تیم های امداد و نجاتهوایی جمعیت هلال احمر، تیم فوریت های پزشکی سیارو اورژانس، نیروی امداد راه و شهرسازی و آتش نشانی، شرکت دارند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان