آخرین اخبار

23. آبان 1393 - 16:51   |   کد مطلب: 16703
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان
روحانیون و مبلغین در ترویج فرهنگ مطالعه اثر گذارند
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: روحانیون و مبلغین در ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی نقش مهمی دارند.

به گزارش رودآور ارشاد استعدادی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان در جمع نمازگراران نماز جمعه شهرستان تویسرکان اظهار کرد: متدینین، بزرگان و علاقه‌‌مندان به اسلام و انقلاب، نسبت به توسعه فرهنگ مطالعه دقت و عنایت ویژه داشته باشند.

وی افزود: از روز شنبه 24 آبانماه هفته کتاب و کتابخوانی آغاز می شود که فرصت مناسبی برای اهتمام بیش از پیش به مسئله کتاب و کتابخوانی است ولی اهمیت موضوع کتاب به اندازه ای است که باید در همه روزها به آن پرداخته شود.

استعدادی گفت: رسالت اصلی مجموعه اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان، تلاش در راستای تحقق اهداف سند نهضت مطالعه مفید است و امیدواریم با یک همت عمومی شاهد ایجاد موج آفرینی و معطوف کردن ذهن مردم همانگونه که مقام معظم رهبری بیان فرموده اند؛" اسلام پرچم دار کتاب و کتابخوانی و ایران قدیم مشعل دار این بوده "ولی امروز به دلایل گوناگون با آن دوران اوج فاصله ایجاد شده و قرابت و رفاقت با کتاب در جامعه کمرنگتر از آن زمان است.

وی افزود: برای رسیدن به جایگاه واقعی در میزانه سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیاز به یک نهضت همگانی است و نقش بزرگان و افراد فرهنگی و با نفوذ در این امر مهم و لازم است.

امام جمعه شهرستان تویسرکان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته بیان کرد: دانش و تحقیق را بزرگ‌ترین و ارزشمند‌ترین گنجینه بشر است واگر دولت بتواند فرهنگ کتابخوانی و تولید کتاب خوب را در کشور نهادینه کند تقریبا وظیفه عمده خود را در عرصه فرهنگ انجام داده است.

حجت الاسلام موحدی از کسب مقام برتر کتابخوانی کشور توسط یکی از جوانان تویسرکان در سال جاری خبر داد و افزود: فرهنگسازی به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه را وظیفه همگان است  و مطالعه برای داشتن بصیرت و آگاه بودن یک نیاز است که همه باید بر آن اهتمام داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در هر عرصه‌ای که تابع ولایت فقیه بودیم دشمن نتوانسته اهدافش را اجرایی کند، تصریح کرد: اگر گوش به فرمان رهبری باشیم، پیروز هستیم.

موحدی به توانمندی جوانان ولایی ایران اسلامی در پی‌بردن به رموز ساخت پهپاد تسخیری دشمن اشاره کرد و گفت: اگر ایران اراده کند با موشک‌های تولید داخل، اسرائیل را که برگ برنده آمریکا در منطقه است در عرض چند ساعت با خاک یکسان خواهد کرد.

وی تصریح کرد: آمریکا امروز در مقابل اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی احساس زبونی می‌کند، به طوری که با وجود رجزخوانی، رئیس جمهور این کشور چندین بار نامه به رهبر ایران می‌نویسد، اما رهبری ما اینها را می‌شناسد زیرا آنها به خاطر ذات پلید خود، اگر بتوانند قطره‌ای آب حتی به شش ماهه ما نمی‌دهند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان