آخرین اخبار

25. آبان 1393 - 11:43   |   کد مطلب: 16731
با حضور معاون پرورشی آموزش و پرورش استان همدان:
افتتاح نمایشگاه کتاب مدارس در تویسرکان
همزمان با هفته کتاب نمایشگاه کتاب مدارس با حضور معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان به صورت نمادین در مدرسه شاهد دخترانه حضرت رقیه(س) تویسرکان افتتاح شد.

به گزارش رودآور حسن یوسفی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در حاشیه افتتاح نمایشگاه کتاب در مدرسه شاهد حضرت رقیه(س) تویسرکان، اظهار کرد: با وجود رقبای بسیار کتاب همچون شبکه های تلویزیونی، شبکه های اجتماعی، سایت های اینترنتی و بازی های رایانه ای، خوشبختانه برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند در توسعه فرهنگ کتابخوانی تأثیر زیادی داشته باشد.

وی افزود: کتاب به عنوان یک رسانه نقش مهمی در آگاهی بخشی به جامعه و توسعه آن دارد که نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از خانواده و مدرسه با توجه به پایین بودن نرخ مطالعه در کشور، یک ضرورت برای جامعه امروزی ما است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ابراز کرد: بی تردید برای ایجاد نهضت مطالعه مفید باید از بخش های پایه جامعه که دانش آموزان هستند، اقدام کرد، چرا که دانش آموزان قدرت فراگیری بیشتری دارند.

جواد اسدبیگی مدیر آموزش و پرورش تویسرکان نیز با بیان این که در این نمایشگاه در حدود 600 جلد کتاب در دسترس دانش آموزان قرار گرفته است، اظهار کرد: عناوین این کتاب ها با موضوعات علمی، قصص قرآن، ائمه اطهار(ع) و مهارت های فردی و اجتماعی است.

وی افزود: در راستای تعمیق و نهادینه ساختن فرهنگ مطالعه کتاب های مفید در تمامی مدارس تویسرکان برنامه های ویژه ای نیز همزمان با هفته کتاب برگزار می شود.

مدیر آموزش و پرورش تویسرکان تصریح کرد: در این زمینه در مدارس تویسرکان مسابقه کتابخوانی از کتاب سقای تشنه لب و نیز مسابقات دیگری از جمله نقاشی و جمله نویسی با موضوع کتاب و کتابخوانی برگزار می شود.

اسدبیگی ابراز کرد: همه ما وظیفه داریم تا دانش آموزان را با اهمیت و جایگاه کتاب آشنا سازیم و آنان را از کتابخانه های مدارس به کتابخانه های عمومی شهر پیوند دهیم و بی شک این کار، نیازمند عزم همگانی دستگاه های فرهنگی است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان