به گزارش رودآور، حسن آقایوسفی صبح امروز در هفدهمین جلسه معاونان پرورشی استان همدان در تویسرکان، اظهار کرد: انجام برخی امور مدارس توسط دانشآموز موفقیتآمیز است.
وی فعالیت شورای دانشآموزی در مدارس را مثبت ارزیابی و خواستار فراهم شدن بستر مناسب برای حضور دانش آموزان در تصمیم گیری ها و عمل به تصمیمات در راستای ارتقاء سطح علمی و فرهنگی آنان شد.
وی همچنین خواستار انتقادپذیری و بهرهمندی از تجارب یکدیگر و نیز ارائه برنامه مدون سالیانه از سوی مربیان پرورشی با رویکرد توامندسازی آنان شد و در ادامه برنامهریزی، هماهنگی و نظارت را سه اصل مهم در مدیریت برشمرد.
معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه بدون نظارت بر عملکردها نتیجه مناسبی به دست نمی آید، برطرف کردن مشکلات، تبادل نظرات و تجربیات و هم افزایی را هدف نظارت و کنترل دانست.
آقایوسفی با ابراز تأسف از پایین بودن نرخ مطالعه مفید در کشور، تأکید کرد: کشور ما در امر کتاب و کتاب خوانی و نویسندگی سابقه ای دیرینه دارد و وضعیت سرانه کتب و کتابخوانی کنونی در خور شأن کشورمان نیست و ما باید در راستای احیای هویت اسلامی و ملی تلاش مضاعفی داشته باشیم.
وی با اشاره به مضرات مدگرایی به ویژه در زمینه فضای مجازی و گوشی های همراه، افزود: فرهنگسازی برای سوق دادن دانش آموزان به مطالعه کتاب های مفید یکی از وظایف متولیان امور پرورشی در مدارس است.
معاون پرورشی آموزش و پرورش همدان در ادامه از احیا و اجرای طرح یادآوران معروف در شورای امر به معروف و نهی از منکر در مدارس خبر داد.
جواد اسدبیگی مدیر آموزش و پرورش تویسرکان نیز با اشاره به اینکه در سایه تربیت و پرورش صحیح، انسان هدفمند شده و در مسیر سعادت حقیقی خود حرکت می کند، اظهار کرد: تربیت و پرورش، مقدم بر آموزش است و به همین دلیل مربیان پرورشی به عنوان ادامه دهنده راه اولیاأ تأثیر بسزایی در پرورش و شکوفای استعدادهای دانش آموزان دارند.
وی از مربیان پرورشی خواست: با توجه به شرایط و متناسب با نیازهای جدید مخاطبان و با حفظ اصول در راستای پاسخگویی مناسب به دانش آموزان، برنامه های خود را طرح ریزی و به روز کنند.
مدیر آموزش و پرورش تویسرکان تمام عوامل اجرایی مدرسه را در زمینه تربیت و پرورش دانش آموزان دخیل دانست و افزود: با این وجود مربیان پرورشی در تربیت دانش آموزان نقش کلیدی و مؤثرتری دارند.
انتهای پیام/
دیدگاه شما