آخرین اخبار

26. آبان 1393 - 14:40   |   کد مطلب: 16758
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان:
والدین سرمشق کودکان در رو آوردن به مطالعه و کتابخوانی باشند
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان گفت: اگر والدین و افراد بزرگتر خانواده به کتابخوانی اهتمام ورزند، فرزندان آنها نیز با کتاب بیشتر و بهتر آشنا شده و به مطالعه و کتابخوانی عادت می کنند.

به گزارش رودآور  ارشاد استعدادی در مراسم یاد یار مهربان به مناسبت بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان تویسرکان اظهار کرد: امروز کتابخانه های عمومی استان همدان با آمادگی کامل و نیروهای مجرب پذیرای همه اقشار جامعه هستند تا در این بوستان علم استفاده کافی و وافی را ببرند.

وی تصریح کرد: امسال نیز همخوانی و همزمانی ایام محرم با هفته کتاب بهانه ای بود تا با زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی به ترویج فرهنگ مطالعه و اهمیت کتابخوانی بپردازیم.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان با بیان اینکه آمار کتابخوانی در کشور ما پایین است ولی باید با هم افزایی و اراده ملی تلاش نماییم تا این نقیصه مرتفع شود و این دغدغه و نگرانی با وجود جوانان با نشاط و کتابداران فرهیخته و همه اصحاب فرهنگ شاهد رشد روز افزون امر مطالعه باشیم.

استعدادی با تأکید بر این مطلب که، باید با توسعه برنامه های نرم افزاری و سخت افزاری به طور کمی و کیفی شاهد ارتقا سرانه مطالعه باشیم، ابراز کرد: اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تویسرکان توانسته است در خیلی از امور در کشور سرآمد باشد به گونه ای رضا شمس الهی عضو فعال کتابخانه عمومی شهید صدوقی به عنوان کتابخوان برتر کشوری امسال معرفی شد.

وی خاطر نشان کرد: بستر مطالعه در شهرستان تویسرکان آماده است و معلمان و بزرگان طایفه ها باید پای کار بیایند و جوانان را تشویق به امر مطالعه نماید.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان با اشاره به افتتاح کتابخانه روستایی بعثت روستای سید شهاب در هفته آینده گفت: کتابخانه روستایی یک اتفاق مبارک است که جا دارد در خصوص آماده سازی بسترهای لازم در روستای سید شهاب از فرماندار و دیگر عزیزان خدوم تشکر کنم.

استعدادی ادامه داد: افتتاح کتابخانه روستایی ، تامین کتاب، تعمیر و تجهیز  آن و استخدام  یک نفر از جوانان همان روستا به  عنوان کتابدار روستایی اقدامی مهم است که می توان ادعا کرد در هیچ یک از ادارات و دستگاه های نمی توان شاهد چنین اقدامی بود.

زری بیات رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تویسرکان نیز گفت: کتاب وسیله دانش و کتابخوانی موجب آرامش انسان می گردد و برای جلوگیری از مشکلات اجتماعی باید فرهنگ کتابخوانی گسترش یابد.

وی تصریح کرد: مطالعه کتاب نقش مهمی در ارتقای آگاهی و معلومات افراد و در پی آن جامعه دارد و از اقشار مختلف جامعه انتظار می رود که کتابخوانی را در برنامه روزانه خود جای دهند.

در این مراسم از فعالان عرصه فرهنگی و کتاب و کتابخوانی شهرستان تویسرکان و نیز خبرنگار سایت خبری تحلیلی رودآور تجلیل شد.

اهداء لوح تقدیر و جوایزی به کوچکترین و بزرگ‌ترین عضو کتابخانه‌‌های تویسرکان و قرائت شعر همراه با نی نوازی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان