آخرین اخبار

15. آذر 1393 - 9:05   |   کد مطلب: 16943
مقامات آمریکایی بارها از طرق مختلف سعی کرده اند که ایران را به جنگ علیه داعش به ائتلاف خود بکشانند اما جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که به این ائتلاف وارد نخواهد شد. با این حال در این راستا پروژه جدید القای همسویی اهداف ایران و آمریکا توسط رسانه غربی کلید خورده است.

به گزارش رودآور   به نقل از مرصاد، تشکیل ائتلاف برخی از کشورها برای مبارزه با داعش از ابتدای مطرح شدن تشکیل آن، همواره با حاشیه دعوت از ایران و قبول نکردن ایران برای حضور در آن همراه بوده است.

مقامات آمریکایی بارها در جریان مذاکرات و یا پیغام هایی که برای ایران ارسال کرده اند، تاکید کردند که خواستار حضور ایران در این ائتلاف هستند اما همیشه با واکنش منفی ایران روبرو شده اند.

جدای از اینکه ایران با بسیاری از کشورهای حاضر در این ائتلاف در قبال داعش سیاست یکسانی ندارد، مشخص است که یکی از اهداف پشت پرده این ائتلاف ضربه زدن به حکومت مردمی بشار اسد در سوریه است و مسلما ایران از همراهی کردن با این ائتلاف خودداری می کند.

البته این مسئله که آمریکایی ها می خواهند ایران در ائتلاف مبارزه با داعش با آمریکا همراه شود، پس از آنکه ایران درخواست آمریکا را رد کرد، به کلی از طرف آمریکا رد شد تا مقامات این کشور بتوانند ضعف خود را در قبال ایران بپوشانند.

پس از آنکه طرف آمریکایی در طی ماه های گذشته نتوانسته است ایران را با این ائتلاف همراه کند، با استفاده از رسانه ها پروژه القای همراهی غیر مستقیم ایران با ائتلاف را از طریق انتشار اخبار دروغین کلید زده است.

در روز های اخیر رسانه های وابسته به دولت های آمریکا و انگلستان با طرح موضوع بماران مواضع داعش توسط جنگنده های ایران سعی دارند که این مسئله را القا کنند که ایران هم سو با ائتلاف از طریق حملات هوایی با داعش مبارزه می کند.

رسانه ملکه انگلستان (بی بی سی) به نقل از سخنگوی پنتاگون نوشته است: "شواهدی مبنی بر انجام عملیات هوایی توسط جت‌های جنگنده اف ۴ - فانتوم - در شرق عراق (استان دیاله) طی چند روز گذشته وجود دارد."

انتهای پیام

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان