آخرین اخبار

25. آذر 1393 - 11:55   |   کد مطلب: 17047
رییس دفتر رییس جمهوری گفت: انقلاب اسلامی به دنبال تحقق اهداف فرهنگی بوده و توجه به رسیدن به اهداف فرهنگی باید با توجه به اقتصاد همراه باشد چرا که ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی از جمله فساد و فحشا نشأت گرفته از فقر و بیکاری است.

به گزارش رودآور  «محمد نهاوندیان» روز سه شنبه در شورای اداری شهرستان تویسرکان استان همدان در تویسرکان

به کاهش تورم از 40 به 17 درصد اشاره کرد و با بیان اینکه اشتغال دولتی راه حل ایجاد فرصت شغلی نیست، گفت: بزرگتر شدن اقتصاد با تکیه بر حضور مردم همانند حضور آنان در تمامی صحنه های سیاسی، دفاع مقدس، فرهنگی، اجتماعی راه حل اشتغال است.

حرکت دولت در راستای توانمندسازی بخش خصوصی و حذف مقررات اضافی در فضای کسب و کار

وی با اشاره به اینکه بنای این دولت اعتماد به مردم است، اظهار کرد: حضور گسترده ملت در تمامی عرصه ها نشان می دهد که مردم ایران مردمان خوب و نجیبی هستند .

رییس دفتر رییس جمهوری با تأکید بر اینکه سیاست و حرکت دولت در راستای توانمندسازی بخش خصوصی  است، حمایت از بخش خصوصی و نگاه نگردن به آن به عنوان یک رقیب و نیز دوری از نگاه بدبینانه و سوء ظن به مردم در حوزه اقتصادی را از وظایف دولت دانست.

نهاوندیان تصریح کرد: دولت اسلامی نمی تواند به مردم بدبین باشد و در این راستا باید  معانی و مفاهیم غیر دینی کنار گذاشته شود.

وی با بیان اینکه اصلاح فضای کسب و کار از دیگر وظایف دولت است ابراز کرد: باید شرایطی در حوزه اقتصادی فراهم شود که ایران در منطقه به عنوان الگو باشد تا سرمایه گذاران از امنیت اقصادی و سرمایه گذاری برخوردار شوند.

رییس دفتر رییس جمهوری با تقدیر از مجلس شورای اسلامی به دلیل اقدامات لازم درباره حذف مقررات اضافی در فضای کسب و کار، عنوان کرد: در دولت قبلی در این زمینه قدمی برداشته نشد.

نهاوندیان استفاده بهینه ازمنابع موجود و دوری از پنهان کاری و نامشخص بودن نحوه توزیع منابع را از دیگر وظایف دولت برشمرد و گفت: تمرین مدیریت برای افراد صفر کیلومتر و برگزاری کلاس های آموزشی از هزینه های بیت المال، شایسته نیست.

وی با تأکید بر اینکه دوره پنهان کاری و نامشخص بودن نحوه توزیع منابع پایان یافته است و با بیان اینکه آیین نامه حق دسترسی به اطلاعات توسط مجلس تصویب شده و جوانان و رسانه ها می توانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند افزود: اکنون باید مردم باید از همه چیز مطلع باشند و تاکنون دولت نیز منابع خود را نیز شفاف مطرح کرده است.

اصلاح مدیریت منابع آب مورد توجه مسئولان ارشد نظام است
رییس دفتر رییس جمهوری احیای اقتصاد را از دیگر برنامه های محوری دولت عنوان و با اشاره به اینکه نوسازی و بازسازی اقتصاد در شرایطی که  اقتصاد کشور تورم بالای 40 درصد را تجربه می کرد، خواسته مردم بود، افزود: در دوره ای قرار بود رشد اقتصادی مطابق با سند چشم انداز دارای رشد متوسط هشت درصدی باشد، اما به جای رسیدن به رشد هشت درصدی اقتصادی کشور، نه تنها پیشرفتی ایجاد نشد بلکه رشد منفی 6.8 درصدی، رکود، کاهش تولید و گرانی نیز ایجاد شد.

نهاوندیان در ادامه فراهم کردن زیر ساخت های لازم از جمله گسترش راه آهن و نیز موضوع توزیع بهینه آب همراه با عدالت و افزایش بهره وری آب را از دیگر وظایف دولت عنوان کرد و افزود: با وجود آنکه ایران در سرزمینی نیمه خشک قرار دارد اما می توان با اصلاح مدیریت منابع آب کشور لواصلاح روش های کاشت از آب موجود به طور بهینه بهره مند شد.
وی با انتقاد از دولت قبلی ابراز کرد: در اجرای فاز اول هدفمندی یارانه ها با رویکرد مصرف گرایانه روبرو شدیم که به منابع برق و آب کشور لطمه زد و در دوره ای نیز با خطر جدی آغاز خاموشی ها مواجه بودیم چراکه پول برق به خود برق داده نشد و سرمایه گذاری خاصی نیز در این زمینه صورت نگرفت.
رییس دفتر رییس جمهوری ابراز کرد: با افزایش بهره وری می توان آب مورد نیاز شهرها و روستاهای کشور را تأمین کرد که در این راستا در فاز دوم هدفمندی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

نهاوندیان همچنین به نقش اثرگذار روحانیت ، فرهنگیان، فرهیختگان و دانشگاهیان در فرهنگ سازی به سمت اصلاح امور اقتصادی اشاره کرد و گفت: باید با گسترش فرهنگ مثبت اندیشی و تلاش کشور را به سمت توسعه سوق داد.

وی با بیان اینکه باید با هدف فرهنگی به اقتصاد توجه شود و گفت: باید ائمه جمعه از ترویج فرهنگ برای اصلاح اقتصاد و از اقتصاد برای فرهنگ استفاده کنند و در خطبه های هر هفته نماز جمعه به تبیین راهکارهای پیوند این دو مسئله مهم بپردازند.

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: انقلاب اسلامی به دنبال تحقق اهداف فرهنگی بوده و توجه به رسیدن به اهداف فرهنگی باید با توجه به اقتصاد همراه باشد چرا که ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی از جمله فساد و فحشا نشأت گرفته از فقر و بیکاری است.

نهاوندیان افزود: به جای شعارهای بی عمل باید شعور همراه با شناخت ریشه ها را به کار گیریم ، چرا که اگر جوانان آرامش خاطر  و شغل مناسب داشته باشند دیگر لازم نیست زندان جدیدی ایجاد و به تعداد دادگاه ها اضافه کنیم و در این زمینه باید ریشه یابی شود که مشکلات از کجا به وجود آمده اند.

وی در ادامه در آستانه سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، به نقش شهید مفتح در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: شهادت این عالم ارجمند در دانشگاه بیانگر ارتباط عمیق وی با دانشگاهیان و نمادی برای پیوند علم و نهضت است.

رییس دفتر رییس جمهوری زنده نگه داشتن افکار، فرهنگ و آثار شهدای متفکری همچون شهید منفتح و شهید مطهری را از وظایف همگان دانست.

نهاوندیان درباره شخصیت دکتر مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی که فرزند شهید مفتح است نیز ابراز کرد: وی شخصیتی معتدل، فکور و صبور است که با رویکردی منصفانه به مسائل مختلف ملی و کشوری اشرزافیت دارد.

به گزارش رودآور   امروز رییس دفتر رییس جمهوری که به دعوت نماینده مردم تویسرکان سفر یک روزه ای را به استان همدان داشت که حضور در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در شهرستان تویسرکان، حضور در آیین آغاز عملیات اجرایی سایت جدید نمایشگاه بین المللی همدان و سخنرانی در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا از دیگر برنامه های سفر یک روزه وی به استان همدان بود .

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان