آخرین اخبار

14. دى 1393 - 15:06   |   کد مطلب: 17252
یک کارشناس فرهنگی با تأکید بر ضرورت راه اندازی اینترنت ملی، گفت: می توانیم از تهدیدات شبکه های اجتماعی فرصت بسازیم ولی اگر تهدیدات این شبکه ها بر فرصت های آن غلبه کند، مهارش غیر ممکن می شود.

به گزارش رودآور، به نقل از دیارآفتاب، پیمان عین القضاتی استاد دانشگاه و کارشناس فرهنگی به معضلات شبکه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: متأسفانه خانواده های ایرانی به دلیل عدم آشنایی با شبکه های اجتماعی همیشه دچار مشکل می شوند که نیاز دارد خانواده ها هرچه زودتر در این بخش مجهز شوند.

عین القضاتی نداشتن سواد رسانه ای، سواد رایانه ای و سواد بصری را سه مشکل عمده خانواده ها در جامعه ایرانی دانست و اظهار کرد: این سه ضلع سوادی که یک جامعه به آن نیاز دارد باید در تمام خانواده های ایرانی یک ضرورت باشد زیرا در جوامع امروزی بسیار ضروری است.

 

وی به راه اندازی اینترنت ملی اشاره کرد و افزود: متأسفانه در بحث فضای مجازی در کشور دچار دوگانگی سیاسی شده ایم و تا زمانی که این دوگانگی وجود دارد در بحث تعلیم و تربیت شبکه های اجتماعی نمی توانیم اقدام خاصی انجام دهیم و ضربه خواهیم خورد.

این کارشناس فرهنگی به قدرت شبکه های اجتماعی در جوامع امروزی اشاره کرد و افزود: یک نمونه از قدرت این شبکه ها در بحث انتخابات نمایان می شود که نامزدها به جای تبلیغات کاغذی رو به شبکه های اجتماعی می آورند و می توان گفت این شبکه ها بهترین وسیله تبلیغاتی عصر حاضر است.

عین القضاتی با تأکید بر اینکه شورای عالی فضای مجازی باید هرچه سریعتر نسبت به راه اندازی اینترنت، ایمیل و موتور جستجوی ملی اقدام کند، بیان کرد: می توانیم از تهدیدات شبکه های اجتماعی فرصت بسازیم ولی اگر تهدیدات این شبکه ها بر فرصت های آن غلبه کند مهارش غیر ممکن می شود.

وی با انتقاد از دوگانگی موجود در بحث فیلترینگ شبکه های اجتماعی، افزود: متاسفانه دوگانگی موجود در بحث فیلترینگ شبکه های اجتماعی سبب شده است که تهدیدات این شبکه ها در کشور ما بیشتر از فرصت های آن باشد.

این استاد دانشگاه با اشاره به وجود فیلترینگ در کشور های پیشرفته دنیا، افزود: در دنیای غرب برای اینکه کودکانشان ناهنجار بار نیایند و یا حتی نوجوانان و جوانانشان اسیر تهدیدات شبکه های اجتماعی نشوند از فیلترینگ استفاده می کنند.

عین القضاتی با اشاره به اینکه سرگرمی، شهوت و ولگردی های اینترنتی بیشترین دلیل رجوع کاربران به سمت شبکه های اجتماعی بوده است، خاطر نشان کرد: اگر این شبکه ها توسط کشور به صورت تخصصی تحلیل شود تبدیل به فرصت می شود و در غیر اینصورت یک تهدید خطرناک برای منافع آن کشور به شمار می آید. 

 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان