آخرین اخبار

15. دى 1393 - 13:28   |   کد مطلب: 17264
هزینه جنگ های آمریکا در 13 سال اخیر ، 1.6 بیلیون دلار برآورد شده است.

به گزارش رودآور به نقل از  «تیتریک»، طبق گزارشی محرمانه از سرویس تحقیقاتی کنگره (CRS)، هزینه جنگ آوری های آمریکا در 13 سال گذشته، یعنی دقیقا از حادثه 11 سپتامبر به بعد، مبلغی باورنکردنی به ارزش 1.6 بیلیون دلار تا سال 2012 بوده است.افشای اسناد مخارج جنگ های آمریکا در سالهای اخیر

این مبلغ 1.6 بیلیون دلاری صرف هزینه های جنگ از جمله عملیات های نظامی، آموزش نیروهای امنیتی در افغانستان و عراق، نگهداری سلاح، پادگان ها، بازسازی، حفاظت از سفارت خانه ها، کمک های خارجی و عملیات های اطلاعات شناسایی جنگی می باشد.
اما طبق گزارش این سازمان و سایت خبری "مادر جونز" بیشتر این مبالغ هزینه شده از مالیات ملت آمریکاست که طبق نمودار زیر هزینه شده است:
 

افشای اسناد مخارج جنگ های آمریکا در سالهای اخیر
گشت های هوایی بر روی پایگاه های ارتش آمریکا - 27 بیلیون دلار
سایر هزینه های جنگ - 81 بیلیون دلار
جنگ افغانستان - 686 بیلیون دلار
جنگ عراق - 851 بیلیون دلار
 

کلید اصلی چنین هزینه بسیار زیادی، افزایش و ارسال نیروهای آمریکایی به مناطق جنگی است.در سال 2011 آمریکا  بیش از 100.000 نیروی نظامی را در افغانستان جای داده بود. که این آمار در کشور عراق در سال 2007 حدود 170.000 نیروی جنگی بوده است.گرچه کنگره آمریکا در سال 2013 در صدد کاهش این هزینه ها برآمد اما بودجه پنتاگون دست نخورده باقی ماند. اما اندک بودجه ای که کم شد مربوط به بودجه دوران صلح وزارت دفاع آمریکا بود. پنتاگون علاوه بر سرانه و بودجه دولتی،یک بودجه جداگانه را برای هزینه های جنگ دریافت می کند.

در لایحه بودجه ای که کنگره آمریکا اخیرا به تصویب رساند، قانونگذاران مبلغ 73.7 بیلیون دلار برای سال 2015 به منظور فعالیت های نظامی و جنگی اختصاص دادند یعنی 2.3 بیلیون دلار بیشتر از مبلغی که باراک اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا درخواست کرده بود.
طبق گزارش "دیو گیلسون" خبرنگار سایت خبری "مادر جونز"، هزینه های صورت گرفته ارتش آمریکا بر سرعت بخشیدن به تضعیف و اشغال افغانستان و عراق بسیار بیشتر از آنچه است که در جنگ ویتنام و جنگ سرد انجام داده بود.
 

افشای اسناد مخارج جنگ های آمریکا در سالهای اخیر

احسان امتی - تیتر یک

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان