آخرین اخبار

17. دى 1393 - 19:57   |   کد مطلب: 17275
چنین ادعایی با وجود حقایقی که ما از دستاوردهای تمام ناشدنی انقلاب اسلامی درک و دریافت می کنیم، بی گمان گزافه ای بیش نیست؛ اما به هر حال باید برای حفظ انقلاب که قاعدتاً توأمان است با حفظ روحیه آرمان گرایانه ی انقلابی می بایست همواره به خود تلنگر و بلکه نهیب بزنیم.

به گزارش رودآور به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، طی روزهای گذشته روحانی در همایش اقتصاد ایران با بیان اینکه آرمان ما به سانتریفیوژ وصل نیست، گفت: درباره اصول و آرمان در سیاست خارجی بحث نمی‌شود. مگر ما در مرحله اول در توافق ژنو آرمان و اصول را معامله کردیم؟ ما باهم حرف زدیم و توافق کردیم.

رییس جمهور درست می گفت، آرمان ما به سانتریفیوژ وصل نیست...

آرمان ما همان طور که خمینی کبیر می فرمود و همه سربازان شهیدانش خون مقدس خود را به پای آن ریختند، اقامه کلمه حق در عالَم و مبارزه بی امان با باطل و طواغیت در هر شکل و شمایلی است.

تلاش در مسیر این آرمان، بی گمان نیازمند مبارزه است و سخت کوشی و تحمل مرارت های بی شمار که البته پیش از آن ضرورت شناخت، جلوه گر می شود؛ در یک کلمه مبارزه آگاهانه لازمه آرمان گرایی در قاموس اندیشه امام امت است و این مهم البته گاه با ابزار تعامل عزتمندانه با دنیا میسر می شود و گاه برای نیل بدان گریزی از مقاومت جانانه نیست.

به هر روی اگر بخواهیم از منظر معمار کبیر انقلاب، آرمان و آرمان گرایی را واکاوی کنیم ،
 بی درنگ نیاز به شناخت هسته ارزشی تفکر امام (ره) داریم آن جا که ایشان از ضرورت تشکیل بسیج مستضعفین آن هم در قد و قواره جهانی اش سخن می گوید و قبل از آن که خطابش به مسلمین باشد، رو به ابنای بشر فریاد برمی آورد: « ای مستضعفان جهان بپاخیزید و خود را از چنگال ستمگران جنایتکار نجات دهید...»

لاجرم راهبرد امام(ره) در مسیر آرمان، مقاومت است، خاصه آنجا که صریح تر بیان می دارد: « باید هسته های مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد».

 

مقام معظم رهبری نیز در تشریح آرمان های بزرگی که حضرت روح الله (ره) منادی آن بود ، به محورهای مهمی چون مبارزه با استکبار جهانی، حفظ اعتدال قاطع در خط "نه شرقی، نه غربی" ، حفظ استقلال حقیقی و همه جانبه ملت ، تلاش همه جانبه در مسیر خودکفایی و نیز حمایت بی دریغ و همیشگی از مستضعفان و محرومان جهان اشاره می فرمایند که بحث درباره هر کدام از این ها، مجالی فراختر از این می طلبد.

 

برخلاف گفته مغرضان و بعضاً جاهلان به هویت ناب انقلاب اسلامی باید گفت که آرمان گرایی در این معنا و مفهوم ، بیگانه با واقع گرایی نیست اما خود را محدود به توجیهات به ظاهر واقع گرایانه نمی کند.

چندی پیش نشریه اکونومیست – دقیقاً خاطرم نیست به چه بهانه و مناسبتی- در تحلیلی مدعی شده بود که انقلاب اسلامی به پایان خود رسیده است!

 

چنین ادعایی با وجود حقایقی که ما از دستاوردهای تمام ناشدنی انقلاب اسلامی درک و دریافت می کنیم، بی گمان گزافه ای بیش نیست؛ اما به هر حال باید برای حفظ انقلاب که قاعدتاً توأمان است با حفظ روحیه آرمان گرایانه ی انقلابی  می بایست همواره به خود تلنگر و بلکه نهیب بزنیم.

 

 آری! دشمن همیشه در کمین است و مشکلات انبوه و از همه بدتر ، شیطانی در همین حوالی است که مُدام ما را به راحت طلبی و عافیت گزینی و خلاصه بی خیال شدن از صعوبتِ مقاومت در برابر مستکبران و ظالمان دعوت می کند.

 

روی سخن در این وجیزه اما با مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی است که بدانند انقلاب اسلامی ایران وقتی به پایان راه می رسد که مردم و مسئولانش ، یادشان برود برای چه انقلاب کردند و چرا انقلابی هستند و این که چرا همچنان باید در سنگر انقلاب، بیدار و هوشیار باقی بمانند.

 

این که سکان دار انقلاب اسلامی در بزنگاه های خاص –خصوصاً در تحلیل مسایل بین المللی- تاکید ویژه ای بر انقلابی بودن خویش دارند، برای همه ما درس است که آگاه باشیم آرمان های ما چه نسبتی با انقلاب ما داشته است و راه حفظ آن ها کدام است.

 

رییس جمهور درست می گفت ، آرمان ما متصل به سانتریفیوژ نیست... اما این تنها همه قضیه نیست!

 

سید محمد مهدی موسوی

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان