آخرین اخبار

29. اسفند 1393 - 21:38   |   کد مطلب: 17775
کارشناس برجسته مسائل آمریکا گفت: پیام نوروزی اوباما در واقع تأیید مجددی بر تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حیله گرانه، مکارانه بودن رفتارهای آمریکا و سیاست های مبتنی بر تهدید ایالات متحده عیله ملت ایران بود.

به گزارش رودآور به نقل از مرصاد، فواد ایزدی در رابطه با پیام نوروزی رئیس جمهور آمریکا گفت: همانطور که در سخنان مقام معظم رهبری بارها تأکید شده است، پیام نوروزی اوباما نیز مانند سایر سیاست های او مبتنی بر حیله و خدعه و نیرنگ بود.

وی ادامه داد: دولت ایالات متحده از یک سو مردم ایران را با تحریم های فلج کننده و غیر قانونی تحت فشار قرار می دهد و از سوی دیگر ابراز دوستی و همراهی و علاقه به فرهنگ و تمدن ایرانی می کنند.

این کارشناس برجسته مسائل آمریکا گفت: این پیام نوروزی در واقع تأکید دو باره ای بر سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر حلیه گر و مکار بودن سیاستمداران آمریکایی بود. خدعه و نیرنگ در پیشبرد سیاست های آمریکا جایگاه ویژه ای دارد.

 ایزدی ادامه داد: این پیام در حوزه دیپلماسی عمومی تعریف می شود و هدف آن تأثیرگذاری بر افکار عمومی مردمی هست که در 60 سال گذشته توسط آمریکایی ها تحت فشار بوده و ضرر های زیادی دیده اند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: طرف آمریکایی به جای تغییر سیاست های مکارانه و عذر خواهی از ملت ایران دست به عملیات روانی می زند. البته بینش مردم ایران بسیار عمیق تر از این است که تحت تأثیر این اقدامات تکراری قرار بگیرند.

 

دیپلماسی عمومی در وزارت خارجه ما تعطیل است

ایزدی با اشاره به ضرورت فعال شدن دستگاه دیپلماسی کشور در حوزه دیپلماسی عمومی، خاطر نشان کرد: در حوزه دیپلماسی عمومی طرف مقابل به شدت در حال کار کردن است و پیام اوباما نمونه ای از آن است. ما هم باید در این فضا کار کنیم و فعال باشیم. متأسفانه بحث دیپلماسی عمومی در وزارت خارجه ما تعطیل است.

وی ادامه داد: در این حوزه وزارت خارجه یا کاری نمی کند یا درست عمل نمی کند. هدف طرف مقابل حیله و نیرنگ است و می خواهد سیاست های خود را با این ادبیات توجیه کند و هدف ما اعلام نظر و مواضع مردم ایران است تا عقلانیت و حقانیت ملت را معرفی کنیم. هدفها متفاوت است ولی ابزار ها در حوزه دیپلماسی عمومی یکی است و باید از آنها استفاده کرد.

این کارشناس مسائل آمریکا بر سازماندهی دقیق تر در حوزه دیپلماسی عمومی در وزارت خارجه تأکید کرد.

 

پیام تکراری اوباما در مذاکرات اثری نخواهد داشت

وی در خصوص تأثر پیام اوباما بر مذاکرات هسته ای اظهار داشت: این پیام نمی تواند تأثیر چندانی داشته باشد چرا که محتوای جدیدی در آن نبود. این قبیل پیامها را آقای اوباما قبلا صادر کرده است و در عمل هم نشان داده که پایبند به ادبیاتی که در پیامهای خود دارد نیست چون از یک سو پیام می داد و از سوی دیگر به سیاست های غلط گذشته ادامه می داد. این این جهت این سخنان نمی تواند بر روند مذاکرات اثر چندانی داشته باشد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان