آخرین اخبار

14. فروردين 1394 - 0:31   |   کد مطلب: 17890
با توجه به اوضاع وخیم آمریکا در شرایط فعلی به نظر می رسد تلاش آنها برای دستیابی به توافق با ایران بسیار بیشتر بوده و این موضوع برای آنها اهمیت بیشتری دارد؛ از این رو باید تیم مذاکره کننده ایرانی با هوشیاری کافی بتواند از تیم آمریکایی و غربی امتیاز های لازم و کافی را بگیرد.

به گزارش رودآور به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، هشتمین روز از مذاکرات در حالی رو به اتمام است که این مذاکرات وارد مرحله حساسی شده است و زمان این مذاکرات در تاریخ ایران و آمریکا بی سابقه است.

نشست دیشب محمدجواد ظریف و جان کری -- وزیر خارجه آمریکا -- 8 ساعت به درازا کشید. کری همچنین با همتایان فرانسوی و آلمانی خود در لوزان بحث و گفت‌وگو کرد. دیشب لوران فابیوس -- وزیر خارجه فرانسه -- پس از یک روز غیبت به لوزان سوئیس بازگشت تا در مذاکرات شرکت کند.

مذاکرات طولانی وزیر خارجه و جلسات طولانی از شب تا صبح در تاریخ دیپلماسی آمریکا بی سابقه است و نشان از نیاز آمریکا و عطش آنها به پیدا کردن راهی برای نفوذ در جمهوری اسلامی دارد.

اسکای نیوز هم با تأیید این موضوع گفت: این احتمال وجود دارد که اوباما بیشتر از همه حتی ایران نیازمند دست یافتن به توافق باشد، هر چند ایران نیز با تحریم های بین المللی دست به گریبان است.

تمام تلاش غرب در راستای متوقف کردن فعالیت هسته‌ای ایران است اما شکست های پی در پی آمریکا در خاورمیانه و همچنین خوی مستکبرانه آنها باعث شده است محبوبیت این کشور در جهان به شدت کاهش یابد.

اگر مذاکرات به نتیجه نرسد بار دیگر افکار عمومی علیه آمریکا برخاسته و نگرانی دیپلمات های آمریکایی از این جهت به شدت افزایش یافته است.

از طرف دیگر صهیونیسم جهانی این بار با واگذاری نقش پلیس بد به فرانسه می‌خواهد برای آمریکا محبوبیت جهانی دست و پا کند.

وزیر امورخارجه فرانسه نیز در این میان با پافشاری های زیاد اجازه عقب نشینی تیم مذاکره کننده را نداده است و تا کنون مانع اصلی برای رسیدن به توافقی همه جانبه بوده است.

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی در این خصوص گفت: واقعیت این است که در خصوص مذاکرات هسته ای گروه پنج به اضافه یک با ایران می توان گفت این مذاکرات از موفقیت بسیار دور و به ناکامی بسیار نزدیک است.

این شبکه عربی در ادامه گفته است: از شرکت کنندگان پیام های متناقضی صادر می شود. اظهارات امیدوار کننده ای از ایران و روسیه به گوش می رسد و در مقابل مقامات انگلیس و آلمان اظهارات محتاطانه ای دارند؛  اما فرانسه بیشتر از همه نگاه بدبینانه دارد.

از سوی دیگر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تماس هایش را با جان کری وزیر امور خارجه این کشور برای اطلاع از آخرین نتایج مذاکرات افزایش داده است. 

 

شکست آمریکا در دستیابی به راه حل ممکن است تردیدهای جمهوری خواهان این کشور درباره بیهوده بودن مذاکرات را بیشتر کند و حتی محبوبیت آنها را افزایش دهد و در این صورت شکست اوباما و دموکرات ها در انتخابات آینده قطعی خواهد بود.

از این رو کنگره آمریکا به وضع تحریم های جدید تهدید کرده است و اوباما توان ابطال آن را ندارد؛ کنگره آمریکا امروز نیز به دنبال افزایش تحریم ها علیه ایران بود.

 

با توجه به اوضاع وخیم آمریکا در شرایط فعلی به نظر می رسد تلاش آنها برای دستیابی به توافق با ایران بسیار بیشتر بوده و این موضوع برای آنها اهمیت بیشتری دارد؛ از این رو باید تیم مذاکره کننده ایرانی با هوشیاری کافی بتواند از تیم آمریکایی و غربی امتیاز های لازم و کافی را بگیرد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان