آخرین اخبار

15. فروردين 1394 - 10:11   |   کد مطلب: 17907
امام جمعه تویسرکان با اشاره به اینکه هیچ تضمینی برای وفای به عهد غربی ها نیست، تأکید کرد: دولتمردان نباید اینقدر ذوق زده باشند و موضوع تحریم را موضع ضف خود نشان دهند، چرا که اگر مقتدرانه برخورد شود فرصت عهد شکنی غرب کمتر می شود.

«حجت الاسلام مرتضی موحدی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، به بیانیه لوزان اشاره کرد و گفت: این بیانیه می توانست بهتر از این ها بوده و نتیجه مطلوب تری داشته باشد.

وی اظهار کرد: دیپلماسی رسمی کشور به نتیجه رسیده است که اینگونه در عرصه هسته ای وارد شود ما هم اعتماد داری و زحمت آن ها را ارجمند می نهیم.

امام جمعه تویسرکان افزود: گرچه این گونه بیانه ای مورد تأیید نهایی ما نیست، اما در کل این بیانیه دستاوردهایی نیز داشته است و بالاخره دنیا به حق قانونی ایران در رابطه با داشتن انرژی هسته ای اعتراف و اقرار کرده است و این اقرار در سطح بین الملل محسوس است.

ایستادگی انقلابی و اسلامی بیشتر، مطلوبتر بود

حجت الاسلام موحدی گفت: با این حال در دیدگاه اسلام ایستادگی و استواری در مقابل زورگویان مطلوبتر است و می طلبید، مسئولان مربوطه انقلابی تر و مقتدرانه تر ایستادگی می کردند و می گفتند به هیچ وجه ذره ای از حق مردم ایران عقب نشینی نمی کنیم، تا غرب و به ویژه آمریکا تسلیم خواسته های ما شود، چرا که حتی اگر ایستادگی صدرصدی بود، اقتدار ایران اسلامی در برابر تهدیدات غرب بیشتر می شد و آمریکا باز هم هیچ غلطی نمی توانست بکند.

وی با بیان اینکه نظر دولت بیشتر بر تعامل است که آرام آرام پیش رفته تا به نتیجه برسد، تصریح کرد:  آنان می دانند اگر ایستادگی کنند نتیجه مطلوبتر حاصل می شود اما این ایستادگی از نظر دولت دردسر و زحمت دارد، و می خواهند که مردم به زحمت و فشار نیافتند.

بیانیه لوزان فتح الفتح نیست که دولتمردان بر روی آن اینقدر مانور می دهند

امام جمعه تویسرکان ابراز کرد: تلاش های تیم مذاکره کننده قابل تقدیر است اما باید دانست بیانیه لوزان فتح الفتوح نیست که دولتمردان روی آن مانور می می دهند.

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: دولتمردان نباید اینقدر ذوق زده عمل کنند و روی رفع برخی تحریم ها مانور دهند، این ذوق زدگی علاوه بر آنکه نقطه صعف به دست دشمن نشان می دهد، به آنان فرصت عهدشکنی  نیز می دهد.

اقتدار جمهوری اسلامی ایران، دشمن را ناچار به عمل به تعهدات خود می کند

امام جمعه تویسرکان عنوان کرد: هیچ تضمینی نیست که غرب به تعهدات خود عمل کند، اما اگر مسئولان و ملت ایستادگی کنند و دشمن این اقتدار جمهوری اسلامی ایران را ببیند ناچار می شود که به تعهدات خود عمل کند.

حجت الاسلام موحدی یادآور شد: اگر مقتدارانه برخورد شود فرصت عهد شکنی غرب کمتر می شود چرا که آنان ثابت کرده اند از هر فرصتی برای اشکال تراشی و عدم وفای به عهد استفاده می کنند.

به گزارش رودآور، 15 ماه پس از توافق برنامه اقدام مشترک در ژنو، ایران و 5+1 13 فروردین ماه جاری توانستند به بیانیه سیاسی با عنوان «مولفه‌های برنامه جامع اقدام مشترک» (Parameters for a Joint Comprehensive Plan of Action) که در واقع مبانی مورد توافق برای پایه‌ریزی متن توافق نهایی بود دست یابند.

بیانیه ای که با انتقاد کارشناسان هسته ای در داخل کشور روبرو شد و صدای آنان را به دلیل تناقضات نگران کننده میان متن وزارت خارجه ایران و فکت شیت بلند کرد، چرا که به گفته آنان، در حالی که متن این بیانیه نشان می دهد که ایران به یک توافق دو مرحله ای تن داده است، نگرانی های زیادی درباره مواضع غربی ها به ویژه آمریکا پس از قرائت این بیانیه به دست آمده است.

این پایگاه اطلاع رسانی در خبرهایی متفاوتی از جمله " جدول مقایسه سند ایران و امریکا" و "تناقضات اساسی متن فارسی و انگلیسی توافق هسته ای لوزان" به بررسی تفاوت ها پرداخته است.

غربی ها در توافق ژنو نیز نشان دادند که به عهد خود وفا نکردند. حال باید دید در حالی که به طور واضح دیده می شود برخی از خطوط قرمز در این توافق نامه رعایت نشده است، چه آینده ای در انتظار مذاکرات هسته ای و توافق نامه های صورت گرفته خواهد بود.

انتهای پیام/زنگنه

 

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان