آخرین اخبار

24. فروردين 1394 - 15:42   |   کد مطلب: 17974
تسهیل در کار مردم و رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌ها، ارتقای سلامت قوه قضاییه، برخورد با هرگونه تخلف و سوء استفاده با نام قوه قضاییه از اولویت‌های دستگاه قضایی کشور در سال 94 است.

به گزارش رودآور به نقل از راه دانا، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه عصر امروز در هفتاد و هفتمین نشست خبری خود با تبریک آغاز سالی جدید، پیروزی تیم کشتی آزاد را به ورزشکاران، مردم و تیم کشتی آزاد تبریک گفت و اظهار داشت: قوه قضاییه در سال 94 ضمن اینکه کارهای متعارف و مأموریت‌های خود را انجام می‌دهد روی چند موضوع زیر نیز متمرکز می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: تسهیل کار مردم و رسیدگی سریعتر به پرونده‌ها و کم کردن هجم فشار بر روی قضات در جهت تأمین منابع انسانی، انجام آموزش‌های لازم و تخصصی بیش از سنوات گذشته مد نظر است.

معاون اول قوه قضاییه کارکرد قوه قضا در سال 93 را از این جهت خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: حدود 808 قاضی جدید در سال 93 مشغول به کار شدند؛ همچنین 1200 نفر نیز جذب و مشغول آموزش شدند تا در سال 94 مشغول کار شوند.

اژه‌ای مسئله ارتقای سلامت قوه قضاییه را نکته دیگری از مأموریت‌های سال 94 دانست و گفت: جمعیتی که در قوه قضاییه مشغول به کار هستند نزدیک به 10 هزار قاضی و چند برابر آن کارمند هستند که حقیقتاً قشر زحمت‌کش و پرتلاشی هستند و کار سختی را بر عهده دارند.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: قضات شریف هجم کاری سنگینی را بر دوش دارند اما این سبب نمی‌شود که به کوچکترین تخلف، کم‌توجهی شود.

معاون اول قوه قضاییه تأکید کرد: در سال 94 در جهت ارتقای قوه قضاییه با تمام کسانی که با نام قوه قضاییه سوء استفاده کنند، تحت عنوان قاضی یا کارمند جعل عنوان کنند، کسانی که به عنوان دلال خود را وابسته به قاضی معرفی کنند و حتی مواردی که ممکن است در خود دستگاه به واسطه آنها تخلفی باشد برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: در جهت ارتقای سلامت دستگاه قضا و جلب اعتماد مردم مصممیم با هر نوع تخلف برخورد کنیم و در همین راستا تا به امروز با تعدادی برخورد کرده، افرادی بازداشت شده و تعدادی نیز صلب صلاحیت شده و دلال‌ها و پرسنل خاطی نیز در بازداشت به سر می‌برند.

 

 

تشدید مبارزه با دانه درشت‌ها بدون تبعیض/ مبارزه با زمین‌خواران و دست‌اندازان به منافع ملی

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به این مطلب که مبارزه با دانه درشت‌ها بدون تبعیض ادامه می‌یابد گفت: مبارزه با زمین خواران و دست اندازان به منافع ملی ادامه می‌یابد.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه عصر امروز در ادامه هفتاد و هفتمین نشست خبری خود به سومین اولویت قوه قضاییه در سال 94 پرداخت و اظهار داشت: تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی بدون تبعیض و بخصوص با دانه درشت‌ها و کسانی که متکی به ثروت و قدرت هستند اولویت دیگر دستگاه قضا است.

وی با بیان این مطلب که پیگیری این امر در ماه‌های گذشته نیز تشدید شده، گفت: در سال 94 برآنیم که در جهت مبارزه با مفاسد اقتصادی با جدیت و بدون تبعیض با هرنوع فساد اقتصادی مقابله کنیم.

اژه‌ای مبارزه با زمین‌خواران و دست‌اندازان به منافع ملی را از جمله دیگر برنامه‌های قوه قضاییه دانست و افزود: در مبارزه با زمین‌خواران در تلاش بوده و هستیم؛ اما مصممیم در سال 94 با همه کسانی که به هر بهانه‌ای در جهت تخریب و تعدی منابع ملی دست‌اندازی می‌کنند برخورد کنیم.

 

رفع تصرف از ۷۱۰ هکتار اراضی ملی در تهران/ تخریب ۱۵۰۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز

 

 

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در استان تهران فقط حدود 710 هکتار از اراضی ملی که به ناحق مورد تصرف قرار گرفته بودند در سال 93 رفع تصرف شد.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه عصر امروز در ادامه هفتاد و هفتمین نشست خبری خود به کارنامه خوب و درخشان دولت، نهادهای مختلف، مجلس و قوه قضاییه در سال گذشته در امر مبارزه با زمین‌خواران و دست‌اندازان به منافع ملی اشاره و تصریح کرد: در استان تهران فقط حدود 710 هکتار از اراضی ملی که به ناحق مورد تصرف قرار گرفته بودند در سال 93 رفع تصرف شد.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: 1500 مورد ساخت و ساز غیر مجاز نیر که در استان تهران صورت گرفته بود تخریب شد و در سرتاسر استان‌ها نیز به همین منوال، ملیون‌ها اراضی غیرقانونی به نام دولت آزاد شد.

اژه‌ای ادامه داد: به تعدادی از مواردی که غیر مجاز ساخته شده بودند دستور تخریب داده شد و تعدادی نیز تخریب شد.

وی تاکید کرد: ما مصممیم با همکاری دولت درخصوص نهادها و ارگانهایی که مجوز صادر می‌کنند هماهنگی شود و خود دولت و شهرداری اجازه تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز ندهند چرا که اگر دستگاه‌های دولتی و شهرداری به وظیفه خود عمل کنند نیاز به مراحل بعدی نیست.

 

 

ادعای آقای هاشمی چنانچه بدون استناد باشد در زمره تهمت و تشویش اذهان عمومی قرار می‌گیرد

 

 

سخنگوی قوه قضاییه گفت: چنانچه ادعاهای آقای هاشمی بدون استناد باشد می‌تواند در زمره تهمت و تشویش اذهان عمومی قرار بگیرد پس توصیه می‌کنم افراد اگر مطلبی مستند دارند ارائه دهند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای عصر امروز در هفتاد و هفتمین نشست خبری خود اظهار کرد:‌ قوه قضاییه در برخورد با سوداگران مرگ، قاچاقچیان مواد مخدر، اراذل و اشرار که به هر شکل امنیت مردم و جامعه را هدف قرار داد‌ه‌اند برخورد خواهد کرد.

اژه‌ای در پاسخ به سؤالی در رابطه با اظهارات اخیر رئیس تشخیص مصلحت نظام مبنی بر ظلم به زندانیان و انجام رفتار خشن در زندان‌های کشور گفت: چنانچه این ادعا بدون استناد باشد می‌تواند در زمره تهمت و تشویش اذهان عمومی قرار بگیرد پس توصیه می‌کنم افراد اگر مطلبی مستند دارند ارائه دهند تا در این صورت موضوع دنبال شده و اگر ظلمی صورت گرفته باشد حق فرد استیفا شود و با مرتکبین برخورد صورت گیرد.

وی افزود: لیکن در این موضوع بیان این مسئله به شکل کاملاً کلی خلاف است و صحیح نیست.

 

 

 

در حال تکمیل ...

 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان