آخرین اخبار

12. ارديبهشت 1394 - 23:07   |   کد مطلب: 18148
رییس سازمان تامین اجتماعی استان همدان گفت:تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان همدان از دو هزار و 300 مورد در سال گذشته به دو هزار و 50 مورد در سالجاری رسیده است.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، محمد عسگری روز پنجشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان افزود:721 نفر از افراد دریافت کننده بیمه بیکاری در استان همدان نیز شناسایی شده اند که در مشاغل جدیدی آغاز به کار کرده اند.

وی ادامه داد:10 هزار و 85 نفر سال گذشته برای نخستین بار در سازمان تامین اجتماعی استان همدان بیمه شده اند.

وی عنوان کرد:سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر 229 هزار بیمه شده اصلی و 234 هزار خانواده مستمری بگیر دارد.

عسگری افزود:به طور کلی هم اکنون 700 هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در سطح استان قرار دارند.

مدیر کل استاندارد استان همدان نیز در این نشست با بیان اینکه با توسعه استاندارد سازی و کار آفرینی در استان می توان زمینه اشتغال 387 نفر را در این حوزه فراهم کرد گفت:در بند 24 اقتصاد مقاومتی بر افزایش پوشش استاندارد و ترویج آن تاکید شده است.

فرهاد تیموری ادامه داد:تدوین استاندارد ملی،اجرای استاندارد،آموزش و ترویج استاندارد در آزمایشگاه های همکار از وظایف اداره کل استاندارد است.

وی عنوان کرد:با استانداردسازی بخش صنعت می توان امکان اشتغال افراد در 235 واحد تولیدی را فراهم کرد که اگر شرایط فراهم شود می توان زمینه جذب افراد در این زمینه را نیز محقق کرد.

مدیر کل استاندارد استان همدان افزود:هم اکنون 700 فرآورده صنعتی فاقد استاندارد ملی در بخش های گردشگری،کشاورزی و خدمات در سطح استان همدان وجود دارد.

تیموری با بیان اینکه با صدور مجوزهای لازم در بخش کشاورزی نیز می توان زمینه را برای اشتغال 50 نفر فراهم کرد گفت:می توان از توانایی این افراد در بخش مدیریت کنترل کیفیت استفاده کرد.

وی اضافه کرد:در بخش خدمات نیز می توان 24 نفر را برای توسعه استاندارد در اموری مانند گردشگری به کار گرفت.

وی تصریح کرد:در بخش فرهنگ سازی استاندارد نیز ظرفیت حضور 10 نفر،در شرکت های بازرسی ظرفیت حضور 15 نفر و در آزمایشگاه های همکار نیز زمینه حضور و اشتغال 25 نفر را می توان فراهم کرد.

سال گذشته یک هزار و167 کارگاه جدید در استان همدان ایجاد شده است که بخش عظمی از اشتغال های ایجاد شده در استان همدان مربوط به شاغلان این کارگاه ها است.

نخستین کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان در سال 94 صبح پنجشنبه با حضور استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی در استانداری همدان برگزار شد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان