به گزارش رودآور به نقل از تسنیم،کیوان کاظمی مستقیم، با اشاره به اینکه راهآهن- همدان تهران یکی از پروژههای هم در غرب کشور محسوب میشود، اظهار داشت: طـرح راهآهـن تهران–همدان–سنندج به طول 410 کیلومتر، بصورت یک خطه طراحی شده است.
وی با بیان اینکه این خط آهن باسرعت کیلومتر در ساعت 160برای مسافری و 120 کیلومتر در ساعت برای باری طراحی شده است، افزود: مسیر تهران- همدان به طول 260 کیلومتر و مسیر همدان- سنندج به طول 150 کیلومتر است که این طرح در مسیر خود از شهرهای تهران، رباط کریم، ساوه، فامنین، همدان، بهار، قروه و سنندج عبور میکند.
کاظمی مستقیم با اعلام اینکه تاکنون 100 کیلومتر از مسیر راهآهن همدان-تهران ریلگذاری شده است، تصریح کرد: در حال حاضر 160 کیلومتر از ریلگذاری باقی مانده که امیدواریم با انتخاب پیمانکار جدید شاهد افتتاح پروژه باشیم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ریلی برای ریلگذاری در این پروژه وجود ندارد، گفت: عملیات ریلگذاری متوقف بوده و منتظر هستیم تا با انجام مناقصه ریل موردنیاز پروژه تامین شده و کار با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.
مدیرکل دفتر فنی استانداری همدان با اعلام اینکه زیرسازی پروژه راهآهن همدان-تهران بیش از 95 درصد پیشرفت دارد، گفت: در زمینه زیرسازی مشکلی وجود ندارد و با تامین ریل پروژه با سرعت مطلوبی دنبال میشود.
وی با بیان اینکه ریلگذاری و ساخت ایستگاههای راهآهن باید به صورت همزمان پیش رود تا شاهد بهرهبرداری کل پروژه در یک زمان باشیم، اظهار داشت: در صورت تامین ریل و اعتبار میتوان اعلام کرد پروژه راهآهن همدان-تهران اواخر سال 95 به بهرهبرداری برسد.
متاسفانه راهآهن همدان-تهران به یک پروژه برای شو تبلیغاتی برخی نمایندگان و مدیران استان تبدیل شده که گاهی برای خودنمایی به عنوان ابزار از این پروژه یادی کرده و وعده بهرهبرداری آن را میدهند.
به جرات میتوان اعلام کرد تاکنون بیش از 10 مرتبه تاریخ بهرهبرداری از راهآهن همدان-تهران از سوی مسئولان مختلف اعلام شده که متاسفانه هیچ کدام از این وعدهها عملیاتی نشده است.
مدیران اداره کل راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان همدان نیز از پاسخگویی در این زمینه طفره رفته و بارها به دلایلی از جمله ممنوعیت مصاحبه از سوی حراست از اطلاعرسانی درباره یک پروژه عمرانی خودداری میکنند.
انتهای پیام/
دیدگاه شما