آخرین اخبار

4. خرداد 1394 - 15:07   |   کد مطلب: 18299
فرماندار تویسرکان با اشاره به سفر سال گذشته استاندار همدان به تویسرکان و اختصاص6 میلیارد ریال به پروژه جاده کمربندی شمالی این شهرستان، گفت: از این میزان تاکنون سه میلیارد ریال جذب شده است.

به گزارش رودآور، «مهرداد موسوی» عصر دیروز در حاشیه در بازدید از روند اجرایی طرح جاده کمربندی شمالی  و سدسرابی تویسرکان، گفت: با وجود آنکه طرح مطالعاتی پروژه کمربند شمالی تویسرکان در سال 86 انجام شد، اما مراحل اجرای طرح از نیمه دوم سال گذشته با تخصیص اعتبار از سوی کمیته برنامه ریزی شهرستان توسط شهرداری آغاز شد.

وی تسهیل در روند تردد و عبور و مرور عمومی، کاهش بخش عمده ای از حجم ترافیکی شهر  و ایجاد یک مسیر مناسب و جذاب در حوزه گردشگری تویسرکان را از فواید طرح مذکور برشمرد و اظهار کرد: از 12 کیلومتر طول مسافت این مسیر در حال حاضر چهار و نیم کیلومتر با بهره مندی از از محل اعتبارات استانی احداث شده است و روند رو به جلو اجرایی پروژه در دستور کار قرار دارد.

90 میلیارد ریال اعتبار برای اتمام خط انتقال آبرسانی از سد سرابی نیاز است

فرماندار تویسرکان همچنین با بازدید از سد محزنی سرابی این شهرستان و طرح خط انتقال آبرسانی از این سد به شهرهای سرکان و تویسرکان و منطقه سرابی، گفت: طول خط انتقال آبرسانی 17 کیلومتر است که در این مسیر به منابع فرعی ذخیره آب شهرستان و در نهایت مخزن آب بهشت زهرا متصل خواهد شد.

موسوی یادآور شد: از سال 91 که سال آغاز اجرایی طرح خط انتقال آبرسانی بوده تاکنون با توجه به کمبود اعتبارات و منابع مالی در برخی بازه های زمانی روند اجرایی طرح متوقف و گاهی با کندی روبرو بوده و امید است سال 95 از پروژه بهره برداری شود و شاهد تأمین آب آشامیدنی تویسرکان باشیم.
وی از هزینه شدن اعتبار 40 میلیارد ریالی برای پروژه مذکور تا این مرحله خبر داد و گفت: تلاش بر این است تا پایان ماه جاری یکی از شاخه های فرعی این خط انتقال به بهره برداری برسد.
فرماندار تویسرکان با بیان اینکه 90 میلیارد ریال اعتبار برای اتمام مراحل اجرایی خط انتقال آبرسانی از سد سرابی به شهرهای تویسرکان و سرکان نیاز است، عنوان کرد: می طلب که مسئولان اجرایی طرح نیز با رعایت اصول و ضوابط قانونی در حفاظت از منابع طبیعی در حین اجرای کار کوشا باشند.

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان