آخرین اخبار

13. خرداد 1394 - 23:00   |   کد مطلب: 18390
قول مساعد قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی به باغداران تویسرکانی؛
کشاورزان تویسرکانی برای اجرای طرح الگویی ـ ترویجی باغی محدویت مالی نخواهند داشت
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس گفت: در صورت روی آوردن هر باغدار به سمت عملیاتی کردن طرح الگویی ـ ترویجی باغی، هیچ گونه محدودیت مالی برای دریافت تسهیلات نخواهند داشت.

«خلیل آقایی» ظهر دیروز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، در حاشیه بازدید و بررسی مشکلات باغ های گردوی تویسرکان، با تأکید بر روی آوردن باغداران به ایجاد طرح ایجاد باغ هایی الگویی و ترویجی، گفت: همکاری و همیاری باغداران و کشاورزان درباره یکپارچه سازی باغات ضرورتی است که باید در این بخش فرهنگ سازی شود.

وی اظهار کرد: در صورت روی آوردن هر باغدار به سمت عملیاتی کردن طرح الگویی- ترویجی باغی، باغداران هیچ گونه محدودیت مالی برای دریافت تسهیلات نخواهند داشت.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس، تغذیه گیاهی مناسب، پیوند زنی، ایجاد باغ های الگویی و ترویجی سرشاخه کاری و بهره مندی از آبیاری نوین را از مهمترین محورهای روی آوردن کشاورزان در راستای اصلاح باغ های گردوی عنوان کرد.

آقایی با تأکید بر استفاده بهینه و هدفمند از منابع آب و مدیریت منابع محدود آب با توجه به شرایط بحرانی این نعت الهی در سال های اخیر در کشور، افزود: بهره مندی از سیستم آبیاری نوین به جای آبیاری سنتی ضرورتی است که باید به آن توجه داشت.

وی خواستار رفع مشکلات احتمالی اجتماعی در مراحل عملیاتی شدن طرح یکپارچه سازی باغات و مزارع از سوی فرمانداری و مسئولان مربوطه شد.
«محمد مهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور،  با اشاره به سرمازدگی اوایل اردیبهشت ماه سال جاری و خسارات ناشی از آن، به ویژه باغات گردو، بر استفاده از روش های علمی روز از جمله سرشاخه کاری درختان گردو تأکید کرد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر دولت 85 درصد از هزینه های مربوط به اصلاح علمی باغات را متقبل شده است و می طلب که شرایط لازم برای اطلاع رسانی به باغداران نیزفراهم شوند.

مفتح تصریح کرد: در این صورت تا باغداران با آینده نگری برای افزایش بهره وری باغات خود ترغیب به استفاده از روش های علمی روز برای تولید بهینه محصولات باغی و زراعی خود می شوند.

وی خواستار طرح ریزی جامع به صورت کوتاه مدت و بلند مدت با نگاهی عمیق و دقیق برای رویارویی با سرما زدگی با رویکرد پیشگیری از خسارات ناشی از آن از سوی مسئولان امر شد.

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان