آخرین اخبار

15. خرداد 1394 - 9:25   |   کد مطلب: 18401
امام جمعه تویسرکان گفت: امروز برخی نیز معلوم نیست با چه انگیزه ای می گویند بیایید حالا در برخی مسائل با آمریکا موافقت کنیم و کوتاه بیایم! باید در جواب این مدعیان دروغین بگوییم اگر ما اینجا کوتاه بیایم که خلاف اصول استکبارستیزی امام راحل(ه) حرکت کرده ایم.

«حجت الاسلام مرتضی موحدی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال بنیان گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در حرم مطهر آن حضرت، گفت: در این سخنان تأکید مقام معظم رهبری بر توجه بیش از پیش به ابعاد حقیقی امام بدون تحریف شخصیت اصلی ایشان برای حرکت درست در مسیر تعالی کشور است.

وی با بیان اینکه اصل اساسی استکبارستیزی، از اصولی بود که امام راحل قبل و بعد از انقلاب بر آن تأکید داشتند، اظهار کرد: امام با دید وسیع خود دشمنی های نهان و آشکار آمریکا را می دیدند و به این دلیل امریکارا  شیطان بزرگ معرفی کردند و تأکید داشتند که آمریکا شیطان بزرگ است.

امام جمعه تویسرکان افزود: با توجه به آموزه های دینی و آیات، که آمده است شیطان شما را دشمن می داند، شما نیز باید شیطان را دشمن بدانید، ما هم با شناخت از دشمنی ها، خیانت های آشکار وشیطنت های استکبار، امریکا را دشمن بزرگ خود می دانیم.

امام در حین اینکه در برخورد با دوستان عطوفت داشتند، در برخورد با امریکا عقب نشینی نکردند

حجت الاسلام موحدی با اشاره به اینکه کردار و گفتار امام منطبق با دستورات الهی بود و با تأسی از رفتار پیامبر با دشمنان دشمن و با دوستان رأفت و مهربانی داشتند و مصادقی برای  أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ بودند، تصریح کرد: اینکه برخی ها با تحریف امام به دنبال آن هستند تا بگویند امام گاهی در مواضع خود با دشمنان مدارا داشتند، این گونه نیست چرا که امام راحل در حین دوستی و رأفت با دوستان، نسبت به کفار مواضع محکم و استواری داشتند و در برخورد با استکبار جهانیبه ویژه با امریکا لحظه ای ترس به خود راه ندادند و ذره ای عقب نشینی نکردند.

اصولی ترین منش امام راحل(ه)، استکبارستیزی بود

وی با ابراز تأسف از اینکه برخی ها خواسته یا ناخواسته، دانسته یا ندانسته می گویند امام(ره) گاهی با ملایمت با دشمنان برخورد می کرد و اقدامات خطا رفته ها و کفار را سرپوش می گذاشتند، عنوان کرد: باید گفت نه این گونه نبود، چرا که چه قبل از پیروی انقلاب اسلامی و چه بعد از آن، اصل اساسی امام خیمنی(ره) استکبارستیزی به ویژه نشان دادن چهره خبث امریکا بود.

هرگونه کوتاه آمدن در مذاکرات خلاف اصل استکبارستیزی امام(ره) است

امام جمعه تویسرکان افزود: امروز برخی نیز معلوم نیست با چه انگیزه ای می گویند بیایید حالا در برخی مسائل با آمریکا موافقت کنیم و کوتاه بیایم! باید در جواب این مدعیان دروغین بگوییم اگر ما اینجا کوتاه بیایم که خلاف اصول استکبارستیزی امام راحل(ه) حرکت کرده ایم و وظیفه ما این است که نباید هرگز از مسیر استکبارسیتزی که امام روشن کردند منحرف شویم.

حجت الاسلام موحدی تأکید کرد: هرگونه کوتاه آمدن در برابر استکبار و به ویژه امریکا خارج شدن از مسیر امام است چرا که سیاست های خبیثانه امریکا هیچ تغییر نکرده است ودشمنی شیطان بر همگان روشن است.

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان