آخرین اخبار

16. خرداد 1394 - 23:00   |   کد مطلب: 18424
مدیر روابط عمومی معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت:
فرهنگ غذایی مردم نیازمند تغییر اساسی است
مدیر روابط عمومی معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فرهنگ غذایی مردم نیازمند تغییر اساسی است و برای ایجاد این تحول باید همکاریهای بین بخشی افزایش پیدا کند.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، محمد هاشمی روز شنبه در جلسه تبیین اهداف سلامت محور حوزه غذا و دارو در جمع روابط عمومیهای دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: معاونت غذا و دارو با توجه به وظایف خود حرکتهای خوبی در جامعه برای آگاهی بخشی به مردم انجام داده است اما با این وجود هنوز قدرت انتخاب با خود مردم است.

وی عنوان کرد: این معاونت با استفاده از ظرفیت رسانه های دیداری و شنیداری و از روشهای مختلف به شفاف سازی مسایل اقدام می کند اما خود مردم با توجه به این آموزشها می توانند در رابطه با مصرف مواد غذایی و دارویی تصمیم نهایی را بگیرند.

وی ادامه داد: اما برخی رفتارها در جامعه در خلاف مسیر فرهنگسازی انجام می شود که می تواند ذهنیت مردم را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه مردم به راحتی برخی عادتهای غلط غذایی را کنار نمی گذارند اضافه کرد: مدتها بر روی تبیین ضرر و زیان مصرف دخانیات بویژه سیگار صحبت شده است اما بسیاری از افراد با وجود همه این اطلاع رسانیها حاضر به کنار گذاشتن سیگار نشدند.

وی اضافه کرد: هم اکنون استفاده از خمیر مرغ به یکی از دغدغه های مهم در جامعه تبدیل شده است که سازمان غذا و دارو استفاده از آن را نفی می کند اما سازمان دامپزشکی معتقد است استفاده از آن مشکلی نداشته و در همه جای دنیا مرسوم است.

هاشمی با بیان اینکه اگر خمیر مرغ با شرایط بهداشتی تهیه شود مشکلی ایجاد نمی کند گفت: خمیر مرغ در ایران با استفاده از چربی و پوست مرغ تهیه و در شرایط غیر بهداشتی با وجود فساد پذیری شدید آن تهیه و در کارخانجات تولید سوسیس و کالباس توزیع می شود.

'امنیت غذا از مزرعه تا سفره ' شعار امسال سازمان جهانی بهداشت است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان