آخرین اخبار

17. خرداد 1394 - 23:08   |   کد مطلب: 18436
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۰ هزار تن خیار بوته‌ای از ۴۰۰ هکتار مزارع نهاوند برداشت شود.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم، احد ظفری با بیان اینکه علت خوش‌طعمی و مرغوبیت خیار نهاوند استفاده از کودهای ریز مغزی و حیوانی کمتر است اظهار داشت: استفاده نکردن از سموم خطرناک و همچنین آبیاری به روش نواری یا قطره‌ای سبب شده کع این محصول با کیفیتی مطلوب در نهاوند تولید شود.

ظفری افزود: میانگین برداشت خیار در فصول بهار و تابستان در شهرستان نهاوند بین 50 تا 60 تن است و امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از 20 هزار تن خیار بوته‌ای مرغوب از مزارع صیفی نهاوند برداشت شود.

وی گفت: بیشترین خیار نهاوند توسط صیفی‌کاران شهر گیان در منطقه خزل، گیان و زرین‌دشت و در زمین‌های دیم و کم آب بر تولید می‌شوند و مواد اولیه کارخانه‌های تولید خیار شور نهاوند، سامن و ملایر را تأمین می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند اظهار کرد: 400 هکتار سطح زیر کشت خیار نهاوند در 4 ماه برای بیش از 20 هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می‌کند و این شهرستان را بعنوان قطب صیفی‌کاری استان معرفی کرده است.

وی بیان کرد: سطح زیر کشت خیار، نسبت به سال قبل افزایش آن‌چنانی نداشته و دلیل آن کمبود بارش و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی است که از مجموع 400 هکتار سطح زیر کشت خیار پیش‌بینی می‌شود، 20 هزار تن خیار برداشت شود که به دلیل کیفیت بالا این محصول، خیار نهاوند به‌جز نیاز شهرستان، به استان‌های مجاور کشورهای همسایه صادر می‌شود.

ظفری گفت: سالانه در شهرستان نهاوند بیش از 553 هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی تولید می‌شود که معادل 10 درصد کل تولیدات محصولات کشاورزی استان همدان است که پنج شرکت فنی و مهندسی و مشاوره‌ای نیز در نهاوند وجود دارد که هر شرکت متشکل از پنج نفر نیروی انسانی فارغ‌التحصیل بخش کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند اظهار کرد: شهرستان نهاوند به‌عنوان قطب کشاورزی استان محسوب می‌شود که تولید کننده بیش از 20 نوع محصولات کشاورزی است و در 14 محصول رتبه اول تا سوم را استان و کشور داراست که متأسفانه امسال به علت سرمای بهاره 160 میلیارد تومان به بخش باغبانی و زراعت نهاوند خسارت وارد شد.

انتهای پیام/ 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان