آخرین اخبار

19. خرداد 1394 - 23:51   |   کد مطلب: 18471
متن کامل استیضاح وزیر آموزش و پرورش شامل ۱۰ بند در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی استیضاح وزیر آموزش و پرورش اعلام وصول شد.

متن کامل طرح استیضاح به شرح زیر است:

به استناد ماده ۲۲۲ و ۲۲۳ آئین نامه داخلی و در اجرای اصل ۸۹ قانون اساسی و نظر به مشکلات در حوزه وظایف وزیر، این تقاضای استیضاح به هیات رئیسه تقدیم می شود.

۱-ناتوانی وزیر در جلب رضایت جامعه مهم آموزش و پرورش

۲-ناتوانی وزیر در جلب توجه دولت در اهمیت و نقش آموزش و پرورش

۳-ناتوانی وزیر در جلب توجه و عنایت دولت در اختصاص منابع مالی مناسب جهت تامین منابع مالی مورد نیاز برای هزینه های مختلف مدارس کشور و تبدیل مدارس کشور به مدارس خودگردان بر خلاف اصل ۳۰ قانون اساسی.

۴- ناتوانی وزیر در افزایش فضای آموزشی در مناطق محروم که سرانه فضای آموزشی آنها به مراتب از مناطق متوسط کشور کمتر است.

۵- ناتوانی وزیر در جلب نظر دولت جهت تامین معیشت فرهنگیان شاغل و بازنشسته و اعطای سایر امتیازات مشابه سایر ارگان ها و دستگاه ها به فرهنگیان.

۶- ناتوانی وزیر در حذف تفاوت ها در حقوق و مزایای فرهنگیان نسبت به سایر دستگاه ها و ارگان هایی که نسبت به آموزش و پرورش حساسیت کمتری دارند.

۷- عدم اقدام جدی و موثر در تهیه، تدوین و ارائه نقشه راه و راهکار عملیاتی برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین علی رغم اعلام در برنامه پیشنهادی برای رأی اعتماد.

۸- عدم وجود رویکرد جدی و برنامه‌محور به دانشگاه فرهنگیان با عنایت به اهداف بلند و ارزشمند این دانشگاه.

۹- نداشتن برنامه مدون و موثر عملیاتی برای استانداردسازی و ارتقاء بهره وری برنامه های آموزش و پرورش و کیفیت‌بخشی به محتوای آموزش، عدم استقرار و توسعه عدالت آموزشی به خصوص در مدارس شبانه روزی چند پایه در مناطق محروم روستایی، عشایری و مرزی.

۱۰- نداشتن برنامه و نظام مشخص موثر در استقرار نظام پویا و جامع درصد نظارت، ارزیابی و پایش مستمر برنامه ها، فعالیت ها و نتایج آنها در ابعاد آموزش و پرورش و ارتقاء کیفی نیروی انسانی.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان