آخرین اخبار

20. خرداد 1394 - 23:18   |   کد مطلب: 18487
عضو مجلس نمایندگان یمن با تاکید بر اینکه عبدربه منصور هادی مهره سوخته است و جایگاهی در یمن ندارد اعلام کرد که حضور انقلابیون یمن در نشست ژنو نشانگر به رسمیت شناختن انقلاب یمن از سوی جامعه جهانی است.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری مهر، نشست ژنو برای حل بحران یمن که قرار است ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) برگزار شود به مدت سه روز ادامه خواهد داشت و گروه های یمنی در حال تعیین نمایندگان خود برای شرکت در این نشست هستند.

این نشست با استقبال گروههای مختلف یمنی مواجه شده  و «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن و انصارالله یمن که پیش از به تعویق افتادن این نشست در ماه میلادی گذشته شروطی را برای مشارکت در آن تعیین کرده بودند، برای مشارکت در نشست ژنو بدون پیش شرط استقبال کردند.

«سلطان السامعی» عضو مجلس نمایندگان یمن و رئیس جبهه انقاذ الثوره و رئیس جنبش ضد فساد یمن در خصوص این نشست به خبرنگار مهر گفت: تاکید و تکیه زیادی روی نشست ژنو نداریم، این نشست یک مرحله جدید در درگیریها و اختلافات یمنی –یمنی است.

 وی افزود: از آن رو که تجاوز عربستان به یمن اختلافات داخلی را داخل خانواده آل سعود تشدید کرده و آنها به نوعی خواستار خروج از باتلاقی هستند که خود را در آن گرفتار کرده اند؛ چه بسا نشست ژنو تلاشی باشد برای نجات و برون رفت عربستان از دامی که به دست خود گسترده و خود نیز گرفتار آن شده است.

السامعی در ادامه افزود: پس از شکست عربستان و همپیمانانش در حمله به یمن و عدم دستیابی به هرگونه دستاوردی در این زمینه نشست ژنو یک مرحله جدید در مسئله یمن محسوب می شود.

وی تصریح کرد: نشست ژنو یک نشست مشورتی است که تنها با هدف ایجاد مکانیزمی برای اجرای نتایج به دست آمده در مذاکرات پیشین گروههای یمنی و تصمیمات بین المللی برگزار می شود.

عضو مجلس نمایندگان یمن در ادامه تاکید کرد: نشست ژنو درخصوص یمن دستاورد قابل توجهی نخواهد داشت چنانکه ما تجربه مشابهی درخصوص نشست ژنو یک و دو درباره تحولات سوریه را پیش از این شاهد بوده ایم.

السامعی همچنین به میانجیگری عمان درخصوص تحولات یمن اشاره و تصریح کرد: عمان نقش میانجیگر را میان انصارالله یمن و طرفهای خارجی درگیر در مسئله یمن ایفا می کند که ایفای چنین نقشی از سوی مسقط شایسته قدردانی است.

 وی در ادامه اظهار داشت:  عمان به لطف وجود توازن در سیاستهایش، مقبولیتش در میان کشورها و تداوم روابط حسنه با همه کشورها از جمله ایران و عربستان می تواند نقش مؤثری در ذوب شدن یخ روابط میان برخی کشورها داشته باشد و چشم انداز جدیدی را پیش روی حل مشکلات موجود درخصوص یمن بگشاید.

السامعی در پاسخ به سؤالی درخصوص ادعای منصور هادی مبنی بر بازگشت به یمن اعلام کرد: هادی تنها دستاویزی برای عربستان است که تجاوز خود را به یمن توجیه کند و مهره سوخته ای است که هرگز به یمن بازنخواهد گشت.

وی گفت: هادی پس از درخواست از عربستان برای آغاز حمله به یمن و کشتار مردم بی گناه این کشور و تخریب زیر ساختها هیچ جایی در یمن ندارد و تحت هیچ شرایطی به این کشور بازنخواهد گشت.

السامعی تاکید کرد که یمن به لطف انقلاب مبارک خود و پایداری اسطوره ای مردمانش از بحران کنونی که تجاوز وحشیانه عربستان با همراهی رژیم صهیونیستی و آمریکا آن را رقم زده اند، خارج شده و به کشوری مستقل تبدیل خواهد شد.

 وی در پایان تاکید کرد که حضور انقلابیون یمن در نشست ژنو نشانگر آن است که همه دنیا این انقلاب و پایداری آن را در مقابل عداوت و خیانت به رسمیت می شناسند.

گفتگو: فاطمه درخشان

ارسال به

 

 

    ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

    دیدگاه شما

    صندوق خیریه
    همدان پرس
    آب و هوای تویسرکان