آخرین اخبار

16. تير 1394 - 15:41   |   کد مطلب: 18661
مصرف آب در روستاهای تویسرکان بیش از استاندارد کشوری:
دست و پنجه نرم کردن 36 روستا در تویسرکان با مشکل کم آبی
مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی تویسرکان از معضل کم آبی در 36 روستای این شهرستان خبر داد.

به گزارش  رودآور، «محمد رضا ترکاشوند» با هشدار درباره مصرف بالای آب در روستاهای تویسرکان و خطر قطعی آب، گفت: با وجود آنکه سرانه استاندارد مصرف آب برای هر فرد در کشور بین 95 لیتر تا 140 لیتر است، شاهد هستیم که در برخی از روستاهای تویسرکان این میزان بیش از 200 لیتر گزارش شده است.

وی از مشکل تأمین آب 36 روستا در تویسرکان خبر داد و اظهار کرد: مصرف بی رویه، خارج از شبکه و بیش از سرانه استاندارد از عواملی است که سبب مشکل کم آبی در برخی از این روستاها شده است.

مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی تویسرکان افزود: استفاده از آب آشامیدنی در بخش های دیگر از جمله کشاورزی، انشعاب ها و برداشت های غیرمجاز از عوامل دیگری است که سبب کم آبی بیشتر روستاهای تویسرکان شده است.

ترکاشوند عنوان کرد: البته با کف کنی و لایروبی قنات ها و منابع آب، حفر چاه و اصلاح شبکه آبرسانی می توان معضل کم آبی برخی از این روستاها را حل کرد.

وی تصریح کرد: چاشتخوره، لامیان، مالیچه و سید شهاب از جمله روستاهایی هستند که برای اصلاح شبکه و حفر چاه نیازمند اعتبارات کلی هستند.

مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی تویسرکان همچنین گفت: طرح های آبی 9 روستا از 20 روستای دیگر شهرستان تویسرکان هم که با مشکل جزئی تأمین آب روبرو هستند ساماندهی شده اند.
ترکاشوند در ادامه از شناسایی 500 اشعاب غیر مجاز آب در روستاهای تویسرکان خبر داد و گفت: با توجه به برری های انجام گرفته پیش بینی می شود، افزون بر از دو هزار انشعاب غیر مجاز آب در 84 روستای تویسرکان وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای روستاهای سازیان، مالیچه و قشلاق پوسته شوران با تانکر به اندازه سرانه مصرفشان آبرسانی می شود، عنوان کرد: ممکن است تعداد روستاهایی که با کمبود شدید آب مواجه هستند افزایش یابد.

مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی تویسرکان از در دست اقدام بودن کف کنی چاه روستای مراد آباد، لایروبی چاه روستای پیر غیب، بهسازی مخزن آب روستای فتح آباد، چشمه روستاهای کهنوش و آرتیمان و تعمیق چاه روستای جوادیه در یک برنامه میان مدت خبرداد.

ترکاشوند همچنین از کاهش 16 درصد بارش ها در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در تویسرکان خبر داد و اظهار کرد: متأسفانه مصرف بی رویه آب در سال های اخیر به ویژه از سوی روستائیان هم مشکلی بر معضل کم آبی تویسرکان افزوده است.

انتهای پیام/

 

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان