آخرین اخبار

2. مرداد 1394 - 19:31   |   کد مطلب: 18798
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سیاست و نگاه دولت به شرایط حساس پس از رفع تحریم ها، گفت: توجه دولت به بندهای سیاست اقتصاد مقاومتی از سوی دولت حتی پس از رفع تحریم ها برای جلوگیری از وارادات بی رویه و سوء استفاده دلالان معطوف شده است.

به گزارش رودآور، «محمود واعظی»  بعدازظهر جمعه در شورای اداری شهرستان تویسرکان به مشکلات پیش روی دولت یازدهم پس از روی کار آمدن اشاره کردو گفت: روبرو شدن با خزانه خالی، طرح های عجیب در شهرها، مردم و پیمانکارانی که در اجرای پروژه ها از دولت طلب مالی داشتند برخی از این مشکلات بود.

وی با بیان اینکه دولت به مردم قول داده بود با صداقت وارد کار شود و همین صداقت و اعدال سبب ایجاد آرامش و امنیت شد و دولت یازدهم با اولویت قرار دادن بهبود وضع معیشتی مردم در حالی که در به وجود آمدن تحریم ها کوچکترین نقشی نداشت اعتماد مردم را جلب کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: همین اعتماد مردم و هدایت گری های رهبر معظم انقلب سبب به نتیجه رسیدن مذاکراتی شد که که برای ملت غرور آفرین بود.

واعظی با اشاره به اینکه برخی دستاورد هسته ای را متعلق به دولت می دانند و راه انتقاد همراه با تخریب را در پیش گرفته اند، در حالی که این دستاورد متعلق به همه گروه ها و همه اقشار مردم است، تصریح کرد: انتقادی که منجر به تخریب شود را هیچ گروهی نمی پذیرد و افرادی که منقدانه همراه با تحریب وارد می شوند به دنبال سوء استفاده در انتخابات امسال هستند.

وی با بیان اینکه تشکیل دولت  و مجلس محقق شدن منافع مردم است، عنوان کرد: در این راستا می طلب که صدا و سیما و رسانه ها هم بیشتر همراهی کنند گرچه ما معتقدیم مردم با هوش هستند و اگر مطالب به خوبی و جامع بیان شود به خوبی مواضع حقیقی افراد را تشخیص می دهند.

توسعه شهرهای و روستاها نگاه دولت به شرایط پس از رفع تحریم است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین به شرایط حساس پس از برداشتن پس از رفع تحریم ها و نگرانی های دولت به این شرایط اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم که تهران و بسیاری از شهرهای بزرگ به اندازه کافی رشد داشته اند و حال باید پس از رفع تحریم ها به فکر توسعه شهرهای کوچک و روستاها بود.

واعظی کاهش جمعیت شهرستان تویسرکان از ۱۳۰ هزار نفر به ۱۰۹ هزار نفر را یک امتیاز منفی تلقی و عنوان کرد: مهم است که پس از رفع تحریم ها بیش از پیش به شهرهای کوچک توجه کرد.

وی گفت: به همین دلیل در هفته های اخیر توجه بیش از پیشی به بندهای سیاست اقتصاد مقاومتی از سوی دولت حتی پس از رفع تحریم ها برای جلوگیری از وارادات بی رویه و سوء استفاده دلالان معطوف شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در برنامه پنجم توسعه سرمایه گذاران در مناطق محروم از معافیت مالیاتی برخوردار بودند، تصریح کرد: ازطرف مردم تویسرکان این موضوع را به رئیس جمهور اعلام می کنم که مصوبه ای به مجلس ارائه دهد که در برنامه ششم توسعه نیز این معافیت مالی همچنان استمرار داشته باشد و سرمایه گذار از معافیت ۲۰ ساله در مناطق محروم بهره مند شوند.

تمرکززدایی از وزارتخانه ها تقویت می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال تقویت تمرکززدایی از وزارتخانه ها هستیم، چرا که معتقدیم کار دولت تصدی گری نیست و باید برخی از وظایف به استانداری ها و به تبع به شهرستان ها انتقال داده شود و نقش نظارتی دولت در این میان بیشتر شود.

حذف مجوزهای زائد در دستور کار دولت است

واعظی در ادامه گفت: یکی از برنامه هایی که دولت به جد دنبال آن هست حذف مجوزهای زائد است که سبب سردرگمی مردم و حتی افرادی شده که می خواهند وارد عرصه  تجارت و کسب و کار شوند.

اپراتور نسل سوم تا پایان امسال به تویسرکان می رسد

وی گفت: در حال حاضر از 108 روستای شهرستان تویسرکان، 66 روستا از اینترنت برخوردار هستند و تلاش بر این است تا پایان امسال تعداد این روستاها به 100 روستا افزایش یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: همچنین با پیگیری های مفتح نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت تصمیم بر آن است تا نسل سوم اپراتور همراه اول تا پایان سال به تویسرکان برسد.

واعظی همچنین عنوان کرد: به دنبال راه حلی برای درآمدزادیی 13 دفتر پیشخوان روستایی در شهرستان تویسرکان هستیم.

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان