آخرین اخبار

11. مرداد 1394 - 7:20   |   کد مطلب: 18922
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: شش هکتار از مراتع شهرستان نهاوند روز گذشته طعمه آتش شد.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، سرهنگ بهرام رسولی افزود: پس از دریافت گزارشی از نگهبانان جنگل و مرتع مبنی بر بروز حریق در روستای 'سیاه دره' خزل، تیم های فوریت های امداد جنگل و مرتع به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: اطفای آتش با همکاری روستانشینان و دوستداران طبیعت و همکاری هلال احمر، آتش نشانی و بسیج از ساعت 19 جمعه آغاز و تا نیمه شب به طول انجامید.

وی اضافه کرد: میزان خسارت وارد شده به مرتع در دست بررسی است همچنین علت بروز آتش نیز توسط منابع طبیعی نهاوند بررسی می شود.

وی اضافه کرد: در صورتی که عمدی بودن این آتش سوزی محرز شود به طور حتم برای خاطیان پرونده تشکیل شده و آنها به مرجع قضایی معرفی می شوند.

وی اضافه کرد: عامل انسانی به عنوان مهمترین مولفه در بروز 95 درصد از آتش سوزی های مراتع این استان، نقش اصلی را داشته است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی همدان اضافه کرد: با توجه به حضور گردشگران در دامن طبیعت برای استفاده از زیبایی های طبیعی از آنها انتظار می رود طبیعت را با سهل انگاری تبدیل به خاکستر نکنند.

وی توصیه کرد: در صورت برپا کردن آتش برای گرم کردن غذا هنگام ترک محل ، از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل شود تا با وزش یک نسیم شاهد بروز آتش در مراتع نباشیم.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری اهالی روستا در مهار آتش گفت: شهروندان می توانند در صورت بروز آتش موضوع را از طریق سامانه 1504 به اطلاع فوریت های امداد جنگل و مرتع برسانند.

استان همدان دارای 905 هزار هکتار اراضی ملی است که 42 هزار و 566 هکتار از آن شامل جنگل های دست کاشت و طبیعی است.

58 فقره آتش سوزی از ابتدای سال تاکنون صورت گرفته که ماحصل آن خاکستر شدن 193.5 هکتار از مراتع همدان بوده است.

شهرستان نهاوند با جمعیت حدود 190 هزار نفر در جنوب استان همدان واقع شده است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان