آخرین اخبار

16. آبان 1394 - 20:32   |   کد مطلب: 20155
مدیر شبکه بهداشت تویسرکان از خرید تجهیزات پزشکی لازم از جمله یک دستگاه سی.تی.اسکن و در مجموع با صرف هزینه ای بیش از 2 و میلیارد و 500 میلیون تومان برای بیمارستان تویسرکان خبر داد.

«سیدحسن حسینی زاده» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با اشاره به تجهیز نها بیمارستان تویسرکان به دستگاه های ضروری، گفت: یک دستگاه سی.تی.اسکن با صرف هزینه ای در حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان برای بیمارستان ولی عصر(عج) خریداری شده است و به زودی در بیمارستان از آن استفاده می شود.

وی از خرید یک دستگاه ماموگرافی دیجیتال به هزینه ای در حدود 400 میلیون خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر در مرحله قرارداد خرید دستگاه ماموگرفی دیجیتال هستیم و به زودی این دستگاه نیز به تویسرکان منتقل می شود.

مدیر شبکه بهداشت تویسرکان با علام اینکه یک دستگاه آمبولانس برای حمل بیمار نیز خریداری شده است، افزود: برای خرید آمبولانس در حدود 200 میلیون تومان هزینه شده است و این دومین آمبولانس خریداری شده در یک ماه اخیر برای تویسرکان است.

حسینی زاده با بیان اینکه کلنک احداث کلینیک تخصصی بیممارستان در حال احداث قائم تویسرکان در محوطه بیمارستان زده شده است، عنوان کرد: در راستای تجهیز مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت روستای نیز 200 میلیون تومان وسایل لازم خریداری شده است.

وی همچنین از مصوب شدن احداث پنج پایگاه بهداشتی درمانی و یک مرکز جامع سلامت در تویسرکان خبر داد و گفت: برای احداث این پایگاه ها بیش از سه میلیارد تومان هزینه نیاز است و در حال حاضر نیز قرارداد احداث سه پایگاه با پیمانکاران مربوطه بسته شده است.

مدیر شبکه بهداشت تویسرکان از تلاش ها و پیگیری های مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی برای تجهیز بیمارستان ولیعصر(عج)،  کلینگ و تسریع در روند احداث بیمارستان قائم تویسرکان قدارانی کرد و گفت: همچننی باید از زحمات فلرماندار تویسرکان و مسئولان استانی از جمله رئیس دانشکاه علوم پزشکی همدان در این زمینه قدردانی کرد.

حسینی زاده در پاسخ به سوال رودآور مبنی بر نارضایتی برخی پرسنل بیمارستان درباره دریافت اضافه کار، گفت: این گونه هزینه ها باید از وزارت خانه تأمین شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اضافه کار در قالب کارانه به پرسنل پرداخت می شود و در سراسر کشور نیز به همین روش پرداخت ها صورت می گیرد.

مدیر شبکه بهداشت تویسرکان در پاسخ به سوال دیگر رودآور مبنی بر اینکه شهروندان تویسرکانی از ساعات اندک حضور متخصصان در کلینیک تخصصی بیمارستان ولیعصر(عج) گله مند هستند، اظهار کرد: این متخصصان، بیمارانی نیز در بخش های مختلف بیمارستان دارند و طبق وظیفه خود بایستی بخشی از ساعات کاری خود را برای رسیدگی و معاینات لازم بیمران بستری شده صرف کنند و گاهی نیز بایدعمل جراحی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه برای رفع این مشکل نیز درصد هستیم تا تعداد متخصصان کلینیک را افزایش دهیم، ابراز کرد: در یک ماه آینده این امر صورت می گیرد و امید است با افزایش تعداد متخصصان کلینیک بتوان پاسخگوی مراجعات شهروندان باشیم.

به گزارش رودآور، گفته می شود، در حوزه بهداشت و درمان در دو سال اخیر اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است که می توان به  پیگیری های مفتح نماینده تویسرکان در تأمین ۳۰۰میلیون تومان برای افتتاح اورژانس و نیز خرید تجهیزات آن، پیگیری و جذب مشغول به کار کردن حدود۲۵ پزشک متخصص در شهرستان، پیگیری و تحویل حدود۱۲ دستگاه تجهیزات پزشکی از جمله رادیولوژی دیجتال و ... پیگیری و تحویل ۳دستگاه آمبولانس مجهز و مدرن به بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی و نیز ارتقا سطح کیفیت درمانگاه تامین اجتماعی به پلی کلینیک،  پیگیری و فعال شدن روند احداث بیمارستان شهرک قائم اشاره کرد.

با این وجود به نظر می رسد بنا بر اظهارات شهروندان تویسرکان تا رسیدن به نقطه استانداردی از بهداشت و درمان گام های سریعتری باید برداشته شود تا کمبودهای این حوزه به تدریج حل شود و بیناران و خانواده های آنان با مشکلات کنونی مواجه نشوند.

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان