آخرین اخبار

9. آذر 1394 - 13:40   |   کد مطلب: 20534
عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی بوعلی سینا همدان:
نامه رهبر، پاسخگوی سوالات جوانان سرخورده از تمدن غرب است
عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی بوعلی سینا همدان با تأکید بر آنکه تمدن جدید غرب به بن بست رسیده است، گفت: نامه مقام معظم رهبری پاسخگوی نیازها و سوالات جوانان سرخورده از تمدن غرب است.

«دکتر عبدالله عطایی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، به ارسال دومین نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی اشاره کرد و گفت: هدایت گری و دعوت عمومی آحاد جامعه به دانستن حقیقت روش و شیوه انبیاء و خلفای الهی و به دنبال آنان جانشینان و عالمان دینی بوده است.

وی اظهار کرد: عالمان دینی کارشان هدایت عمومی و هدایت گری اقشار مختلف است و به همان اندازه که هدایتگر برای مؤمنان و نزدیکان خود هستند به همان اندازه هدایتشان شامل دشمنان و طاغوت و مشرکان نیز می شود، همچنان که در قرآن کریم ذکر شده است که حضرت موسی(ع) به کاخ فرعون می رود و او را نیز هدایت می کند و نیز نامه های پیامبرعظیم شأن اسلام(ص) به برای طاغوت های زمان خود فرستادند.

عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی بوعلی سینا همدان افزود: و اینجاست که مشخص می شود رسالت و وظیفه انبیاء و خلفا و جانشینان و عالمی دینی هدایتگری عام نیز است خواه ظرفیت عده ای بر پذیرش حق است و خواه نپذیرفتن حق.

دکتر عطائی با بیان اینکه دویین نامه رهبر نیز در همین راستا و با روحیه هدایت کننده برای عموم جوانان غربی است، تصریح کرد: این نشان می دهد که زمینه، دینی، اجتماعی و فرهنگی غرب مهیا است و جوانان غربی آماده پذیرش حق هستند.

وی عنوان کرد: تفکر اومانیسم و ایسم های دیگر و دموکراسی تعریف شده غرب به بن بست رسیده و پاسخگوی نیازها و سوالات غربی ها به ویژه جوانان که از فطرت پاک تری برخوردار هستند، نیست و رهبر انقلاب با بهره بردن از این فرصت که بر گرفته از آموزه های قرآنی و دینی است به دنبال پاسخگویی به سوالاتی جوانانی است که سرخورده از تمدن جدید غرب هستند.

به گفته این استاد دانشگاه تمدن غرب چیزی جز نابودی برای آنان به دنبال نداشت، جنگ های جهانی اول ودوم و عقاید باطل دیگر این تمدن جدید، بشر را به نابودی کشاند و سرکشی ها، جنایات ونابسامانی ها غرب را به وجود آورده است و سوالاتی بسیاری را بی گذاشت.

دکتر عطایی با اشاره به نظریه برخورد تمدن ها که توسط ساموئل هانتیتگتون در کتابی تدوین شده است، گفت: این کتاب که ما آن را قبول نداریم، همراه با تفکرات بی محتوای دیگر غربی به غلط ذهن جوانان غربی را مسموم کرده است و در حقیقت می خواهد نبرد بین دو تمدن اصلی بشری یعنی تمدن نوپای غربی و تمدن ریشه دار اسلامی را نشان دهد.

وی تصریح کرد: این گونه تفکر ها سبب پیدایش سوالاتی در اذهان جوانان غربی شد که از اندیشمندان خود جوابی برای آن نیافته اند، این که چرا باید نبرد باشد و غرب و دنیا غرب پاسخی مناسب به این سرخوردگی ها را نداشته و نخواهد داشت.

این استاد دانشگاه افزود: تمدن جدید غرب از قرون 16 و 17 میلادی ایجاد می شود، رشد می کند و در نهایت منجر به جنگ ها متعدد و کشته شدن ده ها میلیون نفر و نابودی محیط زیست می شود و انحطاط غرب را رقم می زند.

دکتر عطائی عنوان کرد: تمدنی که در ظاهر به دنبال ایجاد وحدت بود حال با پدید آوردن زمینه های جنگ و خونریزی به سمت تنزلی پیش می رود که چراها وسوالاتی در اذهان ایجاد کرده است و بسیاری از غربی ها این سوال را از خود می پرسند که اگر قرار بود تمدن غرب وحدت رویه ایجاد کند پس از این همه قتل عام  هاو جنگ ها برای چیست؟!

وی گفت: از آنجا که سنت الهی بر آن است که در نهایت جامعه از نظر فرهنگی و مذهبی به سمتی حرکت کند و تقویت شود تا وحدت و یکپارچگی ایجاد کند، تمدن غرب هیچ گاه نمی تواند پاسخی برای نیازها و خواسته های اقشار مختلف جامعه داشته باشد و نظام غرب تنها سرخوردگی را به ارمغان آورده است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: از این رو زمینه های اجتماعی و فرهنگی و به ویژه دل های جوانان غربی مهیای شنیدن پاسخی برای سوالات و نیازهای فطری و عقلانی خود است و این گونه نامه می تواند سرمنشاء ترویج اسلامی حقیقی در جهان باشد.

انتهای پیام/ 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان