آخرین اخبار

10. آذر 1394 - 19:54   |   کد مطلب: 20554
مسئول دفتر بسیج جامعه زنان سپاه تویسرکان:
خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) طبل رسوایی یزید را به صدا درآورد
مسئول دفتر بسیج جامعه زنان سپاه تویسرکان با تأکید بر اینکه به حقیقت کربلا در کربلا می ماند اگر زینب(س) نبود، گفت: آنچه کفر یزید را بر جامعه به خواب رفته ثابت کرد خطبه خوانی حضرت زینب(س) بود که طبل رسوایی یزید را به صدا درآورد.

«میهن نانکلی در گفت و گو با خبرنگار رودآور، در حاشیه برگزاری مراسم خطبه خوانی حضرت زینب(س)، گفت: این مراسم با حضور 600 بانوی تویسکانی در سالن فردوسی تویسرکان برگزار شد.

وی اظهار کرد: در این مراسم گروه نمایش بسیج هنرمندان تویسرکانی با موضوع خطبه حضرت زینب(س)، پرده هایی از شهادت ابوالفضل عباس(ع)، گودال قتلگاه، به اسارت بردن خاندان اهل بیت(ع) و در نهایت خطبه خوانی حضرت زینب(س) را به زیبایی در روی صحنه خلق کردند.

 مسئول دفتر بسیج جامعه زنان سپاه تویسرکان همچنین افزود: اربعین حسینی از آن جا که تجلی عشق و ارادت دوستداران سید و سالار شهیدان(ع) و یاران با وفایشان است در تاریخ به زیبایی پابرجا مانده است.

نانکلی به نقش حضرت زینب(س) در اشاعه اهداف و عبرت های عاشورا در طول تاریخ اشاره و عنوان کرد: اگر خطبه های رسا و برنده این بانوی بزرگوار و امام سجاد(ع) در کاخ یزدید نبود بی تردید واقعه جانسوز عاشورا در کربلا می ماند و کفر یزید بر همگان اشگار نمی شد.

وی تصریح کرد: حضرت زینب(س) با خطبه های رسای خود، آنچنان افشاگری علیه دشمنان اسلام در شام  انجام دادندکه سبب رسوایی یزید ظالم و جنایتکار و طرفدارنش شد.

مسئول دفتر بسیج جامعه زنان سپاه تویسرکان عنوان کرد: افشاگری های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در افشای حقایق عاشورا پیامدهای سگینی بر خاندان اموی ایجاد کرد به طوری که جریان های متعددی را به خود آورد که چگونه با بی بصیرتی خود خاندان نبوی را به شهادت رساندند و به اسارت بردند.

به گزارش رودآور، سخنرانی جانشین فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان و تجلیل از برگزیدکان مسابقات قرآنی بسیج از دیگر برنامه های مراسم بود.

 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان