آخرین اخبار

8. فروردين 1395 - 11:42   |   کد مطلب: 22319
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان گفت: از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون بیش از 34 هزار و 457 نفر از اماکن تاریخی، مذهبی، گردشگری و طبیعی شهرستان بازدید کردند.

«میثم الوندی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: از 29 اسفندسال گذشته تا روز گذشته؛ هفتم فرودین ماه جاری بیش از 34 هزار و 457 نفر از اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی شهرستان تویسرکان بازدید کردند.

وی اظهار کرد: آرامگاه مطهر حضرت حیقوق نبی(ع) روزانه با بیش از یک هزار و 200 نفر بازدید کننده، یعنی در حدود هشت هزار بازدید کننده در مجموع تاکنون، بیشترین مسافران نوروزی در بخش امکان تاریخی و مذهبی را به خود اختصاص داد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان افزود: کمربسته سرکان نیز به عنوان مناطق گردشگری طبیعی در مجموع با پذیرایی و میزبانی از 18 هزار نفر، بیشترین بازدید مسافران نوروزی را به خود جذب کرد.

الوندی عنوان کرد: خانه مسعودی که موزه تاریخ و مردم تویسرکان را در دل خود جای داده و نیز آرامگاه میررضی آرتیمانی و کاروان سرای شاه عباس صفوی نیز از مناطقی بودند که در اولویت های بازدیدهای مسافران نوروزی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه شهرستان تویسرکان 221 اثر تاریخی، باستانی، گردشگری مذهبی و طبیعی دارد، تصریح کرد: با توجه به این تعداد مناطق گردشگری و طبیعت بکر خود تویسرکان از این حیث در جایگاه دوم استان قرار دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان در ادامه از توزیع بیش از 15 هزار برشور و نقشه در بین خانواده های مسافر خبر داد و افزود: از ابتدای سال تاکنون تعداد 58 مورد بازرسی نظارتی نیز انجام شده است.

به گزارش رودآور، آرامگاه حضرت حیقوق نبی(ع)، آرامگاه میررضی آرتیمانی، کاروان سرای شاه عباسی در شهر فرسفج؛ کمربسته شهر سرکان، حامام و مسجد سرابی، مسجد و چنار باغوار، مدرسه شیخ علیخان زنگنه، قلعه اشتران، خانه مسعودی، خانه دکتر اقتداری، بازار سرپوشیده تویسرکان، قلعه شاهزادگان، قنات شاه اسماعیل، پل فرسفج و کوه خان گرمز از مهمترین جاذبه های گردشگری و طبیعی شهرستان تویسرکان هستند.

انتهای پیام/زنگنه

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان