آخرین اخبار

18. ارديبهشت 1395 - 13:12   |   کد مطلب: 22831
رفتن به روستاهای سیاهدره ـ سرخه نهاوند یا روستای منوچهر رزن، تعدادی از روستاهای اسدآباد و در آخر روستاهای منطقه قلقلرود تویسرکان آن هم با پاهای پیاده در سال های نخست تدریس، تنها عشق معلمی برای تدریس به دانش آموزان این مرز و بوم حتی در دورترین نقاط روستایی می خواهد.

به گزارش خبرنگار رودآور، به مناسبت هفته معلم سایت خبری رودآور به معرفی معلمان نمونه تویسرکانی که در استان به عنوان معلم نمونه منتخب شدند پرداخته است و شما خوانندگان می توانید برای مشاهده و خواندن در اینجا "احترام تمام قد یک فرمانده پس از 20 سال به یک معلم/ معلم نمونه تویسرکانی آینده دانش آموز را نجات داد" و " گله مندی معلم نمونه استانی از مسئولان/ وعده دیدار با رهبری چه شد؟!" کلیک کنید.

امروز نیز به معرفی ایرج بیات از بخش قلقلرود و معلم نمونه استانی پرداخته ایم.

ایرج بیات متولد سال 45 است، متأهل و دارای دو فرزند، وی در سال 65 دیپلم گرفته و در سال 68 موفق به کسب فوق دیپلم تربیت معلم رشته آموزش ابتدایی می شود.

بیات با تلاش و پیگیری های خود به ادامه تحصیل می اندیشد تا اینکه در سال 73 نیز لیسانس آموزش ابتدایی را نیز اخذ می کند.

وی که از اول مهرماه سال 68 درروستاهای بخش رزن مشغول تدریس می شود، در گفت و گو با خبرنگار رودآور می گوید: سه سال در روستای منوچهر رزن به عنوان دورترین روستای این شهرستان در سمت آموزگاری و مدیریت مدرسه انجام وظیفه می کردم.

این معلم نمونه استانی اظهار کرد: از سال تحصیلی 71 به شهرستان نهاوند منتقل شدم و دو سالی نیز در دورترین روستاهای نهاوند به نام سیاهدره ـ ده سرخه خدمت می کردم و در این روستاها از شنبه تا پنجشنبه تنها به عشق تدریس برای دانش آموزان این روستاها به دور از زن و فرزندانم ساکن می شدم.

بیات می افزاید: شبنه که می شد، از روستای باباکمال تا سیاهدره حدود یک ساعت و نیم از کوه های روستای گل زرد تا سیاهدره پیاده می رفتم و پنجشنبه ها این مسیر را نیز پیاده باز می گشتم، اما عشق به دانش آموزان هیچ گاه مرا در این سال ها خسته نمی کرد.

وی ادامه می دهد: سال تحصیلی  73 که فرا رسید به شهرستان اسدآباد منتقل شدم و در حدود هشت سال را نیز در روستاهای شهرستان اسدآباد مشغول خدمت و انجام وظیفه بودم.

این معلم نمونه استانی از انتقال خود به بخش قلقلرود تویسرکان در سال تحصیلی 81 خبر داد  و گفت: از آن زمان تاکنون در روستاهای این بخش فعالیت می کنم.

بیات با بیان اینکه در حدود 13 سال از خدمت معلمی خود را در خارج از شهرستان تویسرکان سپری کردم، تصریح کرد: آن همه سختی راه، مشکلات رفت و آمدها، پیاده روی ها و ساکن شدن در روستاهای دیگر شهرستان ها را تحمل کردم تا روزی که برای روستاهای شهرستان خودم نیز تدریس کرده و انجام وظیفه کنم.

وی می گوید: در سال ها 84 تا 86 به عنوان راهنمایی تعلیماتی فعالیت می کردم و در مجموع بیشتر دوران خدمتم به عنوان مدیر آموزشگاه و تدریس در کلاس های چندپایه سپری شد.

این معلم نمونه استانی تدریس در کلاس های چندپایه، داشتن تشویقی از رئیس اداره تا وزیر، شرکت در جشنواره الگوی برتر تدریس در منطقه و استان، سرگروه آموزش منطقه، شرکت در کلاس های ضمن خدمت در حدود سه هزار ساعت و تهیه مجموعه آموزشی برای تدریس را بخشی از عواملی موفقیت و اثرگذار در انتخابش به عنوان معلم نمونه استانی برشمرد.

بیات همچنین در سال 74 به عنوان معلم نمونه منطقه اسدآباد و در سال 85 به عنوان معلم نمونه منطقه قلقلرود انتخاب شده بود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان