آخرین اخبار

11. خرداد 1395 - 14:14   |   کد مطلب: 23160
مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان عنوان کرد:
مبارزه با آفت سن پوره در 5هزار هکتار از کشتزارهای تویسرکان
مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان گفت: مبارزه با سن پوره نیز در پنج هزار هکتار از اراضی زیر کشت گندم و جو تویسرکان آغاز شده است.

«مسعود اکبری» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، درباره کشت بهاره در شهرستان تویسرکان در سال جاری گفت: در این باره، 120 هکتار پیاز، 80 هکتار سیب‌زمینی، یک‌هزار و 600 هکتار یونجه، 600 هکتار چغندر قند و 800 هکتار ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای و نیز انواع لوبیا با 50 هکتار و انواع نخود با یک‌هزار و 200 هکتار که به صورت دیم توسط کشاورزان کاشته شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: مبارزه با سن مادر در حدود سه هزار و 500 هکتار مبارزه با سن مادر و نیز مبارزه با علف‌های هرز در مزارع غلات در مساحت چهار هزار و 500 هکتار، بخشی از اقدامات جهاد کشاورزی تویسرکان در سال جاری بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان افزود: مبارزه با سن پوره نیز در پنج هزار هکتار از اراضی زیر کشت گندم و جو تویسرکان آغاز شده است.

اکبری عنوان کرد: این اداره آمادگی لازم برای مشاوره دادن و برگزاری دوره های مختلف آموزشی در زمینه های مختلف کشاورزی از جمله نحوه مبارزه با سن غلات و چگونگی سمپاشی را دارد و در این زمینه می طلب کشاورزان از نظرات کارشناسان جهاد، برای کیفیت بخشی به محصول خود و افزایش کمی آن استفاده کنند.

وی با اشاره به مشکلات برداشت چغندرقند در سال گذشته به ویژه هنگام برداشت و تحویل آن به کارخانه قند، گفت: در این زمینه برنامه ریزهایی صورت گرفته است تا با سهل انگاری کارخانه تحویل گیرنده، دوباره بخشی از محصول چغندرقند تویسرکان از بین نرود.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان از سطح زیر کشت بودن 600 هکتار سیر در تویسرکان خبر داد و افزود: به دنبال آن هستیم تا با مکانیزه کردن برخی مراحل کشاورزی کیفیت و کمیت محصولات را افزایش دهیم که یکی از این روش ها به ویژه با شرایط کم آبی استفاده از آبیاری قطره ای است.

انتهای پیام/زنگنه

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان