آخرین اخبار

11. ارديبهشت 1398 - 23:25   |   کد مطلب: 23269
حال و هوای جبهه ها در ماه ضیافت خدا؛
یادی از «عملیات رمضان»/افطار با خون در عملیات عطش
آفتاب سوزان تابستان، آتش توپ و تانک و گرمای جنوب شرایط سختی را برای رزمندگان در ماه مبارک رمضان رقم می زد، شرایط دشوار جنگی، ساعت ها آب ننوشی و غذانخوری بسیار کار سختی بود که رزمندگان تحمل می کردند و ماه رمضان و دفاع مقدس هشت ساله در فصل گرما بود و کار رزمندگان بسیار و طاقت فرسا.

به گزارش خبرنگار رودآور، این روزها که مردم ایران اسلامی در امنیت کامل در ماه خدا روزه دار هستند، این آرامش را در سایه مجاهدت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس می دانند.

‏شب قدرِ ۳۵سال پیش«عملیات رمضان»دراوج تابستان آغاز شدبسیاری ازشهدایش تشنه جان دادندپای ایران وایمانِ‌مان/شلمچه/عملیات رمضان۱۳۶۱درودبرروح بزرگ شهیدان رمضان 36دلاورتویسرکان شهیدومفقودشدند

«جلیل سوری» یکی از جانبازان دوران دفاع مقدس است، او درباره رمضان و رزمندگان در آن روزها می گوید: دشمن بعثی از معنویت رزمندگان مطلع و در ماه رمضان بر شدت آتش توپخانه و پاتک های آن ها افزوده شده بود، دشمنان خوب می دانستند که نیروهای با معنویت ایران اسلامی در ماه رمضان روزه دار هستند و از این فرصت استفاده می کردند، تا وضعیت جبهه ها را به سود خودشات عملیاتی کنند، اما به یاری خدا و صداقت و مبارزه توأم با معنویت رزمنده ها این اجازه را در طول هشت سال دفاع مقدس به آن ها نداد که به مقصود شوم خود برسند.

وی ادامه داد: این لطف پروردگار بود که نیروهای ایران اسلامی با آموزش های نظامی با زبان روزه چند عملیات مهم را در ماه رمضان در جنوب کشور پیروزمندانه به ثبت برسانند، عملیات رمضان، رقابیه و بیت المقدس7، به جرأت می توان گفتاز این پیروزی ها که در عملیات عطش در گرمای جنوب به نام فتح الفتوح یاد کرد.

این جانباز می افزاید: رزمندگان در ماه رمضان با زبان روزه همه مسئولیت های خود را به خوبی انجام می دادند و برای کم کردن تشنگی در زیر آفتاب سوزان جنوب چفیه هایشان ر با آب خیس کرده و روی سر و صورتشان می گذاشتند تا شاید اندکی از حرارت بدنشان کم شود و در موقع افطار آنقدر گذشت داشتند که هیچ کدام برای افطار از دیگری سبقت نمی گرفت و با خوشحالی و اشک شوق افطار می کردند که خداوند این همه صبر و طاقت را به آن ها ارزانی داشته است.

سوری عنوان کرد: حتی خلبانان قهرمان و فداکار هم با همه مشکلاتی که در حین پرواز داشتند در ماه رمضان روزه می گرفتند.، در صورتی که خلبانان باید از شرایط ویژه جسمانی برخوردار باشند و باید ما سلام وصلوات به روح بلند همه شهیدانی که در ماه مبارک رمضان و با لب تشنه شهد شیرین شهادت را نوشیدند بفرستیم.

وی گفت: چقدر زیباست که همواره در این ماه خدا در حدود 15 هزار شهید که در رمضان به فیض شهادت رسیدند به یادشان باشیم و شایسته تر از چهار هزار شهید والامقام و گرانقدر عملیات رمضان که در تیرماه 61به آرزوی دیرینه خود رسیدند بیشتر توجه کنیم.

این جانباز خاطره ای را نیز از یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس که در عملیات رمضان مجروح و مدال افتخار و جانبازی نصیبش شد نقل می کند که به شدت مجروح شده و عطش او را از پای درآورده بود، دکتر برای مداوایش حاضر شد، در این زمان به دوستان رزمنده اش گفت اگر زنده ماندم عهد می بندم که تا آخر عمر به یاد لبان تشنه عاشوراییان و شهدای عملیات رمضان آب یخ ننوشم.

به گزارش خبرنگار رودآور، گرامی می داریم نام همه شهیدان و مردان مردی که جان فدای اسلام کردند از جمله سرلشگر شهید عباس دوران، خلبان شهید محمد نوژه، شهید سیدعلی لواسانی، شهید عباس شیرازی، شهید سیدعلی اندرگو و 220 روحانی شهید که در ماه ضیافت الهی بهشتی شدند و با خون مقدسشان افطار کردند.

شهرستان تویسرکان نیز تنها در عملیات رمضان 29 شهید تقدیم ایران اسلامی کرده است.

انتهای پیام/زنگنه

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان