آخرین اخبار

16. تير 1395 - 16:01   |   کد مطلب: 23444
پیش بینی بیش از ۲۸۰۰ تن محصول سیر در تویسرکان؛
سیر تویسرکان برای رقابت با محصول چینی نیازمند صنایع جانبی و تبدیلی است
معاون فنی و اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی تویسرکان با بیان اینکه پیش بینی می‌شود که بیش از دو هزار و 800 تن محصول سیر از مزارع شهرستان برداشت شود، گفت: سیر تویسرکان برای رقابت با محصول چینی نیازمند صنایع جانبی و تبدیلی است.

«رحمان خزایی پرند» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: محصول سیر شهرستان تویسرکان به لحاظ دارا بودن شرایط آب و هوایی و خاک مناسب برای کشت و همچنین مدیریت خوب مزرعه ای که توسط کشاورزان زحمتکش این شهرستان اعمال می‌شود، دارای کیفیت بسیار عالی در مقایسه با محصول سایر نقاط استان و کشور است.

وی اظهار کرد: سیر تویسرکان به دلیل رنگ، طعم، عطر، مزه، ماندگاري و بازار پسندی بسیار مطلوبی که دارد، عمده آن به سایر نقاط کشور و حتی خارج از کشور صادر می‌شود.

معاون فنی و اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی تویسرکان افزود: حدود ۳۰ در صد از کل عملیات مراحل کاشت، داشت و برداشت زراعت این محصول در شهرستان به صورت مکانیزه و مابقی به صورت نیمه مکانیزه و سنتی به وسیله نیروی کار انسانی انجام می‌شود.

خزایی پرند با بیان اینکه کار برداشت محصول سیر در سطح ۲۰۶ هکتار از اراضی شهرستان آغاز شده است، عنوان کرد: پیش بینی می‌شود که بیش از دو هزار و 800  تن محصول سیر با کیفیت از مزارع شهرستان برداشت شود.

وی عنوان کرد: از عمده مشکلات سیر کاران شهرستان می توان به نبود زیرساخت های مورد نیاز فرآوری و بسته بندی و نیز صنایع جانبی تبدیلی، تکمیلی و همچنین محل مناسب نگهداری و ذخیره سازی این محصول در شهرستان اشاره کرد.

وی افزود: سير علاوه برمصرف خوراکي به صورت تازه، سير ترشي يا چاشني در صنايع غذايي برای توليد فرآورده هاي غذايي نقش مهمي دارد و همچنين استفاده فراواني به عنوان يک گياه دارويي موثر در بيماري هايي چون فشار خون و بيماري هاي قلبي، کاهش کلسترول خون، خواص ضد انگلي و ضد ميکروبي و درمان دستگاه گوارش دارد.

معاون فنی و اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی تویسرکان تصریح کرد: از دیگر مزایای کشت این محصول  علاوه بر قیمت مناسب در بازار می توان به کم آب بر بودن، بهبود و اصلاح بافت و ساختمان خاک و همچنین کنترل و کاهش علف های هرز مزارع اشاره کرد.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان