آخرین اخبار

20. تير 1395 - 16:22   |   کد مطلب: 23494
سخنگوی کمیسون برنامه و بودجه با تأکید بر اینکه مجلس همانند ملت در مواضع انقلابی خود ایستاده است، گفت: ما هر گونه تعهدی در مجامع بین المللی بدهیم مسئول هستیم، اما اینکه بانک مرکزی چه تعهداتی داده باید بررسی شود و اگر بانک مرکزی در این مذاکره ملحق شده باید تعریف دقیق خود را از تروریسم برای طرف مقابل روشن و تبیین کند، چرا که ملت ما اجازه دست درازی به هیچ گروه خارجی را نمی دهد.

به گزارش خبرنگار رودآور، این روزها زمزمه توافق بانک مرکزی با "سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی" و "کارگروه ویژه اقدام مالی" این سازمان  -FATF-به گوش می رسد، البته کار از زمزمه ها و در گوشی ها گذشته است، توافق انجام گرفته است، سازمانی که می خواهد همان بلا را بر سر ملت ما دربیاورد که برجام درآورد.

 « فوآد ایزدی» کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه دومین هدف FATF از قرارداد با ایران جاسوسی از طریق حساب‌های بانکی است گفت: یکی از درخواست‌های FATF این است که از فلان نرم‌افزار آمریکایی در سیستم بانکی ایران استفاده کنیم و یک ساعت استفاده از این نرم‌افزارها زمان مناسبی است تا تمام اطلاعات بانکی ما در اختیار آمریکایی‌ها قرار بگیرد.

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود گفته است: پولشویی و تروریسم بیش از هرجای دنیا در داخل کشورهای تشکیل دهنده FATF وجود دارد و این کشورها که امروز ایران به حمایت از تروریسم متهم می‌کنند، خودشان از بزرگترین حامیان و به‌وجود آورندگان گروه‌های تروریستی مثل داعش هستند.

اما در این باره «محمدمهدی مفتح» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: اینکه چه تعهداتی در این بار به طور دقیق از سوی بانک مرکزی داده و بسته شده است، اطلاعی ندارم، اما روشن است که ما در هر سطحی که باشیم باید هر تعهدی را مطابق با معیارها و ارزش های داخلی و انقلابی خودمان تحلیل کنیم.

وی اظهار کرد: باید تعریف و تحلیل ما از تروریست در ابتدا به روشنی بیان شود و اینکه ما چه تعریفی از تروریست داریم نیز همچنین، چرا که ملت ما همانند هر ملت آزاده ای دیگر، مردم مظلوم فلسطین و لبنان و کودکان و زنان بی پناه آنان را که تنها از خاک و اعتقادشان دفاع می کنند و می خواهند در برابر متجاوز ایستادگی کنند، هرگز تروریست نمی دانیم و دفاع یک ملت از خاکش را هم باید تکریم کنیم.

سخنگوی کمیسون برنامه و بودجه افزود: در این بین اسراییل غاصب و گروه هایی همچون تکفیری های داعشی که دست پرورده وهابی ها و امریکایی ها هستند، هم ما و هم هر انسانی عاقلی تروریست می دانیم، چرا که تنها برای دنیاطلبی و خوی وحشیگری خود دست به هر جنایتی می زنند.

مفتح تصریح کرد: تعریف ما از تروریست باید به درستی در ابتدای هر توافقی مشخص شود و طبق ارزش ها و اعتقاداتمان هر قراردادی را ببندیم و مسئولان کشور نباید در هیچ مذاکره ای هرگز مرعوب دشمنان شوند.

وی با تأکید بر اینکه مجلس همانند مردم و سایر نهاده ها همیشه در مواضع انقلابی خود ایستاده است، عنوان کرد: ما هر گونه تعهدی در مجامع بین المللی بدهیم مسئول هستیم، اما اینکه بانک مرکزی چه تعهداتی داده باید بررسی شود و اگر بانک مرکزی در این مذاکره ملحق شده باید تعریف دقیق خود را از تروریسم برای طرف مقابل روشن و تبیین کند تا با تعریف درستی از ترویست هر مذاکره ای اجرایی شود و اگر خطایی در این رابطه رفته باشد مجلس به جد وارد عرصه می شود و اجازه دست درازی به هیچ گروه خارجی را نمی دهد.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان