آخرین اخبار

22. تير 1395 - 11:03   |   کد مطلب: 23525
رئیس اداره بهزیستی تویسرکان با بیان اینکه در یک سال گذشته برای 130 نفر اشتغالزایی ایجاد شده است، گفت: در این راستا یک میلیارد و 170 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان پرداخت شده است.

«سعید موسیوند» با حضور در دفتر خبری رودآور، در گفت و گو با خبرنگار این سایت، گفت: تویسرکان سه هزار و 996 خانوار مستمری بگیر و غیر مستمری بگیر تحت پوشش بهزیستی تویسرکان هستند.

وی با بیان اینکه اشتغالزایی رکن اصلی پیشرفت در هر جامعه ای است، اظهار کرد: در این راستا بهزیستی شهرستان با ارائه آموزش های لازم و سپس پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، مددجویان زیرپوشش را یاری می کند.

رئیس اداره بهزیستی تویسرکان با بیان اینکه در یک سال گذشته برای 130 نفر از سوی این نهاد اشتغالزایی ایجاد شده است، گفت: در این راستا یک میلیارد و 170 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان پرداخت شده است.

موسیوند تصریح کرد: با رویکرد اشتغالزایی نیز سه گروه همیار با عناوین گروه های خیاطی، قالی بافی و خدماتی برای 21 زنان سرپرست تشکیل شده است و تاکنون در حدود 60 میلیون تومان کمک بلاعوض به آنان پرداخت شده است.

وی همچنین به با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی با چهار نیرو در تویسرکان، گفت: در این حوزه خدماتی از جمله مشاوره قبل از طلاق، کودک آزاری، همسرآزاری و مشاوره های خانوادگی ارائه می شود.

رئیس اداره بهزیستی تویسرکان از فعالیت 10 مهد کودک در سطح شهرستان خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد هفت مهمد کودک در سطح روستاها و سه مهدکودک در شهر فعالیت دارند و برای بیش از 500 کودک آموزش های لازم را ارائه می دهند.

موسیوند در ادامه گفت: در حوزه توان بخشی خدماتی از جمله پرداخت کمک هزینه های لازم برای کاشت حلزون، تعمیر سمک، مناسب سازی، ارتوپدی فنی، شهریه دانشجویی، کمک هزینه نگهداری، هزینه تحصیلی، لوازم بهداشتی و کمک هزینه ازدواج به مددجویان ارائه شده است.

وی به اجرای طرح های اجتماع محور در حوزه پیشگیری نیز اشاره کرد و افزود: در این زمینه 45 میلیون ریال اعتبار برای 14 هزار نفر اعتبار هزینه شده است.

رئیس اداره بهزیستی تویسرکان از اجرای طرح غربالگری شنوایی برای یک هزار و 190 نوزاد و غربالگی بینایی چهار هزار و 700 کودک در یک سال گذشته خبر داد و گفت: در این زمینه در حدو 58 میلیون ریال اعتبار هزینه شد.

موسیوند تصریح کرد: در مجموع برای اقدامات حوزه پیشگیری این اداره در حدود 242 میلیون ریال اعتبار پرداخت شده است.

وی همچنین به پرداخت کمک هزینه مسکن برای پنج نفر اشاره کرد و گفت: در این زمینه 100 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار رودآور، بیست و دوم تا بیست و هشتم تیر ماه در تقویم به عنوان هفته بهزیستی شناخته می شود.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان