آخرین اخبار

17. مهر 1395 - 14:29   |   کد مطلب: 24505
در حالی بیش از 100 دانش آموز دبستان برکت روستای اشترمل از توابع شهرستان تویسرکان، 14 روز دیرتر بر سر کلاس درس به علت مختلط بودن حاضر شدند، که مدیر آموزش و پرورش این شهرستان عنوان کرده که تعداد دانش آموزان هر پایه به نرم استاندارد برای تفکیک شدن نرسیده بوده و طبق قانون رفتار کرده اند.

به گزارش خبرنگار رودآور، در روزهای گذشته در کانال خبری رودآور متنی مبنی بر اینکه بیش از 100 دانش آموز روستای اشترمل شهرستان تویسرکان پس از گذشت 10 روز هنوز به مدرسه نرفته اند، منتشر شد.

به گفته یکی از اهالی این روستا به علت مختلط بودن مدرسه  برکت در مقطع ابتدایی بیش از صد نفر از دختران دانش آموز حاضر به رفتن به مدرسه نشدند.

والدین دانش آموزان اعتراض خود را به گوش مسئولان می رسانند و حتی در فرمانداری تویسرکان نیز جلسه ای برگزار می شود و مدیر کل آموزش و پرورش استان هم برای حل این گونه مشکلات به شهرستان سفر می کند.

تا آن که چهارشنبه هفته گذشته یعنی چهاردهم مهرماه، این دانش آموزان پس از 14 روز به مدرسه رفتند، گرچه درخواست آنان هم اجابت نشد.

«جواد اسدبیگی» مدیر آموزش و پرورش تویسرکان در این باره به خبرنگار رودآور، گفت: دبستان برکت روستای اشترمل در حدود 193 دانش آموز دارد و تمام روستاهای شهرستان تویسرکان و روستاهای ایران به جز سید شهاب تویسرکان یا هر روستایی که آمار جمعیتی دانش آموزان از آن نرمی که وزارتخانه بخشنامه کرده، کمتر باشد مختلط تشکیل می شود.

وی اظهار کرد: آمار دانش آموزان روستای اشترمل هم در هر پایه تحصیلی از آن نرم مورد نظر بالاتر نرفته بود که دانش آموزان را تفکیک کنیم و به آن کلاس معلم اختصاص دهیم.

مدیر آموزش و پرورش تویسرکان افزود: ما در راستای قانون حرکت می کنیم، قانون به ما اجازه دادهدر صورت اینکه آمار دانش آموزان بالای 36 نفر باشد، دو پایه شود در حالی که آمار دانش آموزان این مدرسه در هر پایه زیر 36 نفر است.

اسدبیگی عنوان کرد:  سالیان گذشته این مدرسه ابتدایی مختلط بوده است و تفکیک دانش آموزان منوط به آن می شد که آمار آنان به بالای 36 نفر برسد.

وی تصریح کرد: این امکان برای آموزش و پرورش وجود ندارد که در این گونه موارد کلاس ها را تفکیک کند، چرا که این قانون برای همه روستاها است و توضیحات لازم به والدین آنان داده شده است.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان