آخرین اخبار

24. فروردين 1396 - 15:26   |   کد مطلب: 27876
در مراسم اعتکاف در مسجد جامع روستای جیجانکوه از زندگی و خاطرات شهدا برای اعضای حلقه هم مطالبی عنوان شده است، به ویژه شهید ابراهیم هادی و تبیین زیبای جمله آن شهید بزرگوار، که نقل شده است: "آدم های خوب اگر کنار آدم های بد قرار بگیرند، آدم های بد هم خوب می شوند".

به گزارش خبرنگار رودآور، امروز روز آخر ایام البیض است و پایانی برای سه روز معتکف شدن در مساجد جامع و این معتکفان هستند که پله پله تا خدا این روزها بیشتر از روزهای دیگر بندگی کرده اند.

و در این میان اهالی روستای جیجانکوه با جمعیت اندک خود اما مشتاقانه از مراسم معنوی اعتکاف استقبال کردند و پروین قادری که تحصیلات حوزی دارد و سرگروه حلقه صالحین بانوان روستا و نیز فرمانده پایگاه مقاومت این روستا است از حال و هوای معتکفین می گوید، آنجا که پیش بینی می کرد که 20 بانو از اهالی روستا معتکف شوند، در حالی که سحرگاه روز 13 رجب، روز نخست اعتکاف 11 نفر دیگر خود را به جمع معتکفان می رسانند و در مسجد جامع روستا لباس زیبای اعتکاف بر تن می کنند.

 

قادری که خود نیز معتکف است ادامه می دهد: در مسجد خیمه ساده ای برپا کردیم تا محلی شود برای مناجات ویژه معتکفان با خدای خود.

او از جمع خوانی و ختم انعام و نیز برگزاری حلقه صالحین در این روزها هم می گوید، نوجوانان و جوانانی که در حلقه صالحین شهید رضایی گرد هم جمع شده اند و کلام اولشان می شود صلوات بر محمد و آل محمد(ص) و ذکر یا علی(ع)

در اعتکاف از زندگی و خاطرات شهدا برای اعضای حلقه هم مطالبی عنوان شده است، به ویژه شهید ابراهیم هادی و تبیین زیبای جمله آن شهید بزرگوار، که نقل شده است: "آدم های خوب اگر کنار آدم های بد قرار بگیرند، آدم های بد هم خوب می شوند" و قادری با تبیین این جمله به نوجوانان و جوانان می گوید که شهدا را بشناسند و در کنارشان باشند تا آنان نیز برای میهن خود افتخارآفرین شوند.

قادری در این حلقه از ایثار، شهادت و شهامت برای نوجوانان حرف ها گفته و می گوید، از مناجات های عاشقانه شهدا در خلوتگاه های شبانه و در رزم های آنان، از جنگ نرم و نحوه چگونگی مقابله با آن نیز حرف ها به میان آورده است.

بانوان روستایی از حضور این سرگروه فعال خرسندند، می گویند: از آن جا که خانم قادری دروس حوزی را گذرانده، در احکام، روخوانی قرآن و حتی سبک زندگی اسلامی به ما مطالب بسیاری آموخته است.

کودکان، نوجوانان و جوانان هم از شهدا می گویند و شناختی که نسبت به شهدا پیدا کرده اند، اینان حتی با کمک مربیشان به حفظ قرآن کریم هم روی آورنده اند و قادری برای آموزش حفظ قرآن به کودکان از روش اشاره هم بهره برده است.

بسیاری از این معتکفان معتقد هستند، با توجه به موارد بیان شده از سوی سرگروه حلقه صالحین بانوان روستا به حضور در مراسم معنوی و مخلصانه اعتکاف تشویق شدند و امروز همگی دسته جمعی اعمال "ام داوود" را انجام می دهند.

تعدادی از این بانوان روستایی که سال گذشته هم معتکف شده اند، می گویند: روز سوم اعتکاف و بعد از اذان مغرب و عشاء زمانی که پایان این مراسم فرا می رسد، هنگام خروج از مسجد گویا از حج بازگشته ایم، سبک بال و آرام.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان