آخرین اخبار

21. تير 1396 - 16:26   |   کد مطلب: 29482
مدیر حوزه علمیه برادران تویسرکان:
حفظ حجاب و عفاف برای خدشه دار نشدن جایگاه انسانیت است
مدیر حوزه علمیه برادران تویسرکان با تأکید بر اینکه فلسفه رعایت حجاب و عفاف برای مصون ماندن بانوان از تعرض ها و بی احترامی ها است، گفت: حفظ حجاب و عفاف برای خدشه دار نشدن جایگاه انسانیت است.

به گزارش رودآور؛ «حجت الاسلام سجاد امیری» در اجتماع بزرگ مردمی صیانت از حریم خانواده در سالن فردوسی تویسرکان با گرمیداشت روز حجاب و عفاف گفت: در قرآن در سوره نور و آیات پایانی سوره احزاب بر اجرای امر مهم حجاب تأکید بسیار شده است.

وی اظهار کرد: فلسفه حجاب نیز به زیبایی در قرآن بیان شده به طوری که آیات روشنی در این باره آمده و با استناد به همین آیات می توان عنوان کرد که حجاب برای آن است تا زنان مؤمن از غیر مؤمن شناخته شوند و مورد آزار واذیت قرار نگیرند، چرا که اسلام می خواهد تا بانوان از تعارض صاحبان قلب های مریض در امان باشند.

مدیر حوزه علمیه برادران تویسرکان افزود: امروزه غرب نیز به این باور رسیده که حجاب برایشان عزت آفرین است و این مطلب را می توان از بانوانی غربی که به اصول حجاب پایبند هستند، جویا شد، چرا که اکثر این افراد می گویند به دامن حجاب پناه آورده اند تا مورد تعرض قرار نگیرند و به آنان بی احترامی نشود.

حفظ حجاب و عفاف برای خدشه دار نشدن جایگاه انسانیت است

حجت الاسلام امیری عنوان کرد: مسئله ای را که غرب امروز به دنبالش است اسلام بیش از 1438 سال پیش عنوان کرده و فلسفه آن حفظ حریم بانوان یک جامعه است.

وی در ادامه با بیان اینکه  در تمامی ادیان الهی بر مسئله حجاب تأکید شده است؛ تصریح کرد: تمامی پیامبران و مکاتب الهی بر موضوع حجاب و عفاف حرف واحدی دارند و اگر امروزه این مسئله به طور عمده در کشورهای غربی رعایت نمی شود به دلیل تحریف هایی است که در ادیان آنان ایجاد کرده اند و مسئله حجاب را همانند بسیاری دیگر از مسائل به مسیری خلاف دستورات الهی کشانده اند.

مدیر حوزه علمیه برادران تویسرکان اظهار کرد: اسلام بر حفظ حریم بانوان اصرار دارد و در اصل دستورات الهی آنجا که امر به معروف و نهی از منکر است برای حفظ جایگاه انسان به عنوان اشرف مخلوقات شکل گرفته تا این جایگاه خدشه دار نشود.

کرامت بانوان و مردان در حفظ حجاب و عفاف است

«سعید سعیدی» فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان نیز گفت: حجاب درونی و حجاب ظاهری تؤام با یکدیگر می توانند زمینه ساز ترقی هر انسانی در هر جایگاهی باشند.

وی با بیان اینکه رعایت اصول حجاب و عفاف هم برای بانوان است و هم برای مردان، اظهار کرد: کرامت بانوان و مردان با حفظ و رعایت اصول حجاب شکل می گیرد، تا جایی که عزت اجتماعی و فردی هر انسانی هم مرتبط با رفتار و عمل او خواهد بود.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان