آخرین اخبار

16. فروردين 1397 - 15:23   |   کد مطلب: 33615
عملکرد خیره کننده کریستیانو رونالدو در چند بازی اخیر و هم‌چنین مهاجمان اسپانیا و مراکش حکایت از کار سخت علیرضا بیرانوند، دروازه بان احتمالی تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 روسیه، دارد.

به گزارش رودآور به نقل از تهران نیوز ؛ عملکرد خیره کننده کریستیانو رونالدو در چند بازی اخیر و هم‌چنین مهاجمان اسپانیا و مراکش حکایت از کار سخت علیرضا بیرانوند، دروازه بان احتمالی تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، دارد.

با عملکرد فوق العاده مهاجمان سه همگروه ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در چند هفته اخیر، تصمیم گرفتیم تا به بررسی اجمالی زهردارترین مهاجمان تیم‌های اسپانیا، مراکش و پرتقال بپردازیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

اسپانیا را شاید بتوان خطرناک ترین حریف ایران دانست. قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و کسب رتبه نخست چندین دوره مسابقات یورو مهر تاییدی بر این مدعاست.

اکثر بازیکنان تیم ملی اسپانیا را بازیکنان دو تیم مطرح دنیا یعنی رئال مادرید و بارسلونا تشکیل می‌دهند. ترافیک بازیکنان درجه یک در اسپانیا، چه در ترکیب اصلی و چه روی نیکمت، این تیم را به یکی از برترین تیم‌های دنیا در سطح ملی در چند سال اخیر تبدیل کرده است.

این گزارش حاکی است، با نگاهی اجمالی و گذرا به مهاجمان این تیم، متوجه خط حمله زهردار و آتشینش می‌شویم. مهاجمانی که عطش گلزنی دارند و برتری ۶ بر ۱ مقابل آرژانتین در دیداری دوستانه حاکی از آمادگی بالای آن‌هاست.

*آسنسیو، کاستا یا موراتا؟

این گزارش حاکی است، بدون شک بیرانوند هم می‌داند که کار دشواری را در برابر نفراتی همچون آسنسیو، دیگو کاستا و آلوارو موراتا دارد.

وقتی نام مراکش به عنوان آخرین همگروهی ایران از گوی بیرون آمد، بسیاری از فوتبال دوستان ایرانی ۳ امتیاز این بازی را به حساب تیم ملی کشورمان واریز کردند اما قهرمانی مراکش در جام ملت‌های آفریقا معادلات را به هم زد.

مراکشی‌ها در فینال جام ملت‌های آفریقا ۲۰۱۷ موفق شدند نیجریه را با ۴ گل شکست دهند و به قهرمانی برسند. مراکش حالا بعد از ۲۰ سال به بزرگ‌ترین ماراتن فوتبالی دنیا راه یافته تا شاید خود را به عنوان «پدیده» این دوره از مسابقات معرفی کند.

*مراکش؛ تیمی متحد و یک‌دست

این تیم آفریقایی شاید در خط حمله بازیکن مطرح بین‌المللی نداشته باشد اما نشان داده که بازیکنانش متحد و یک دست هستند و می‌توانند برای هر تیمی حتی در گروه مرگ خط و نشان بکشند.

پرتقال که به عنوان هجدهمین تیم به جام جهانی روسیه صعود کرد، انگیزه‌های زیادی دارد تا مانند یورو ۲۰۱۶ برای رقبا خط و نشان بکشد و به مقام قهرمانی دست پیدا کند؛ هر چند که کمتر کارشناسی به این موضوع اعتقاد دارد.

اگر بخواهیم یکی از خطرناک‌ترین بازیکنان گروه B مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ را نام ببریم، انگشتمان به سمت کریستیانو رونالدو می‌رود.

*برگردان رونالدو با ارتفاع ۲.۳۸ متر از زمین

عناوین مختلف و متعدد این بازیکن پرتقالی باعث شده تا وی به اسطوره‌ای تاریخی تبدیل شود. برگردان زیبای رونالدو در بازی سه‌شنبه شب مقابل یوونتوس اما نگرانی سنگربان ایرانی را چند برابر کرده است.

مهاجم رئال مادرید در جریان بازی با یوونتوس ایتالیا در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، با پرشی ۲.۳۸ متری از سطح زمین موفق شد با برگردانی زیبا دروازه بوفون را باز کند که مورد توجه رسانه‌های دنیا قرار گرفت.

جدا از شوخی‌هایی که کاربران فضای مجازی پس از برگردان رونالدو با بیرانوند داشتند، آمادگی این روزهای ستاره پرتقالی آن هم در آستانه جام جهانی به بزرگ‌ترین چالش سنگربان ایرانی تبدیل شده است.

کوارشما و مارتینز نیز دو مهاجم دیگر قرمزپوشان پرتقالی هستند که منتظر غفلت مدافعان ایرانی هستند تا نامشان را در زمره گلزنان احتمالی به ایران ثبت کنند.

*بیرانوند؛ آقای کلین‌شیت ایران و آسیا

البته بی‌انصافی است که از عملکرد خوب سنگربان قرمزپوش تیم ملی کشورمان هم غافل شویم. از درخشش بیرانوند در دروازه تیم ملی در مسیر صعود به جام جهانی  نمی‌توانیم چشم‌پوشی کنیم و کلین‌شیت‌هایش را از یاد ببریم.

درخشش‌های بیرانوند اما تمامی ندارد و وی با بسته نگه داشتن دروازه‌اش در ۴ بازی از ۵ مسابقه لیگ قهرمانان آسیا به عنوان بهترین دروازه بان آسیا تا به این مرحله از مسابقات شناخته می‌شود. به امید موفقیت روزافزون برای بازیکنان تیم ملی به‌ویژه علیرضا بیرانوند.

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان