آخرین اخبار

19. شهريور 1397 - 1:51   |   کد مطلب: 33728
سوری، یکی از بانوان کارآفرین تویسرکانی است که چند سالی می شود با بهره گیری از تسهیلات اشتغالزایی نه تنها برای خود بلکه برای یک نفر دیگر هم اشتغال ایجاد کرده و می خواهد با توسعه حوزه کاری اش، زمینه اشتغال 10 نفر دیگر را هم فراهم سازد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ «مریم سوری» یکی از بانوان والاهمت از دیار  تویسرکان است که با حمایت کمیته امداد شغل اره کاری مبلمان را در کنار برادرش آموزش دید و با توجه به علاقه وافرش به این حرفه مردانه با کمک تسهیلات 15 میلیون تومانی کمیته امداد به این حرفه مشغول شد.

او هم‌اکنون با کسب درآمد حلال از این شغل، یک نفر دیگر را نیز در کنار خود مشغول به کارکرده است.

بسیارند زنان و مردان باغیرتی که مشکلات زندگی و نیاز مالی کمرشان را خم کرده است اما هرگز شرف و آبروی خود را نباخته و با توکل به خدا، حمایت‌های خیران و پشتوانه کمیته امداد، مسیر پرفرازونشیب نیازمندی را به‌سوی توانمندی طی کرده‌اند و زمانی که به خودکفایی رسیده‌اند نیازمندان دیگر را از یاد نبرده و نان بر سفره دیگر نیازمندان هم نوع خود نیز گذاشته‌اند.

این بانوی هنرمند تویسرکانی که 10 سال پیش پس از فوت همسرش مجبور شد با تنها فرزندش در کنار خانواده‌اش زندگی کند، هم‌اکنون 6دسال است که تحت حمایت کمیته امداد قرارگرفته، گفت: همسرم سرطان داشت و در نهایت به دلیل آن بیماری فوت کرد و باوجود پسر سه‌ساله‌ام وضعیت مالی خوبی نداشتم و هیچ امکاناتی نداشتم اما با حمایت کمیته امداد تحت حمایت بیمه قرار گرفتم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در حرفه اره کاری مبلمان مشغول به کار هستم و به دنبال توسعه شغلم هستم تا بتوانم حداقل برای 10 نفر دیگر ایجاد اشتغال کنم.

به گزارش رودآور؛ ایجاد شرایط لازم برای توانمندسازی و خودکفایی مددجویان اولویت اصلی کمیته امداد است و این نهاد واسطه میان خیران و مددجویان شده تا با حمایت‌های خیران، خودکفایی و توانمندی نصیب مددجویان شود.

این نهاد سعی دارد خانواده‌های تحت حمایت را در گذراندن مسیر پرفرازونشیب وابستگی و نیازمندی همراهی و با ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی، آنان را از چرخه حمایتی خود خارج کند تا هر یک از این خانواده‌ها خود زمینه‌ساز ایجاد اشتغال برای دیگر نیازمندان باشند.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان