آخرین اخبار

12. مهر 1397 - 23:43   |   کد مطلب: 34601
چهاردهم مهرماه سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی در جاکارتا آغاز می‌شود که در این میان ورزشکاران همدانی به دنبال درخشش در این مسابقات هستند.

به گزارش رودآور به نقل از مهر؛ اولین دوره بازی‌های پاراآسیایی سال ۲۰۱۰ میلادی به همراه شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی در گوانگ ژو چین برگزار شد.

همچنین دومین دوره این مسابقات ۴ سال بعد در سال ۲۰۱۴ میلادی در اینچئون کره جنوبی با کسب ۳۷ مدال طلا، ۵۲ مدال نقره و ۳۱ مدال برنز و کسب جایگاه چهارم در جدول رده‌بندی مدال‌ها برای ایران همراه بود.

در این میان ورزش استان‌همدان در دوره گذشته بازی‌های پاراآسیایی در اینچئون کره جنوبی ۳ ورزشکار به این مسابقات اعزام کرد که حمید اسلامی موفق به کسب دو مدال نقره در رشته دوومیدانی شد و زهرا نجاتی عارف نیز در رشته والیبال یک مدال نقره تیمی کسب کرد.

سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی از چهاردهم مهر ماه در جاکارتا برگزار می‌شود

اما سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی از چهاردهم مهر ماه در جاکارتا برگزار می‌شود که در این دوره همدان حمید اسلامی در دوومیدانی نابینایان به عنوان دونده، وحید علی نجیمی در دوومیدانی نابینایان به عنوان دونده، حمید صالحی منش در دوومیدانی نابینایان به عنوان دونده همراه و مهدی موسوی به عنوان مربی دوومیدانی در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ حضور خواهند داشت.

همچنین زهرا نجاتی عارف در والیبال نشسته و علیرضا جلیلی در رشته شنا جانبازان و معلولین از همدان در این مسابقات حضور دارند.

در سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی، ایران در بخش جانبازان و معلولان در ۱۰ رشته و در بخش نابینایان و کم‌بینایان در ۶ رشته حضور دارد که همدان در سه رشته دوومیدانی، شنا و دوچرخه‌سواری در هر دو بخش جانبازان و معلولان و نابینایان و کم‌بینایان نماینده دارد.

در مجموع در مسابقات پاراآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ کاروان ایران با ۱۳۶ ورزشکار در بخش آقایان و ۷۳ ورزشکار در بخش بانوان از کشورمان در این بازی‌ها شرکت می‌کنند.

اگر به کاروان‌های پارالمپیکی کشورمان درگذشته نگاهی بیندازید افتخارآفرینی این ورزشکاران از المپیکی‌های کشور بسیار بیشتر بوده است اما حمایت مسئولان از این افراد شاید در حد یک مسابقات قهرمانی کشور هم نبوده درحالی که متأسفانه ورزشکاران معلول جامعه مشکلات بسیاری دارند و در تأمین مخارج عادی زندگی خود نیز دچار مشکل هستند.

بر همین اساس باید توجه به ورزشکاران پاراآسیایی از طرف وزارت ورزش و جوانان افزایش پیدا کند و در اهدای جوایز مالی نیز نباید تبعیضی در این میان صورت بگیرد.

پیش‌بینی ۴ مدال در بازی پاراآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸

مدیرکل ورزش و جوانان استان‌همدان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به توجه ویژه دستگاه ورزش استان‌همدان به ورزش معلولان، بیماران خاص، پیوند اعضا، جانبازان، نابینایان و کم‌بینایان اظهار داشت: تمامی امکانات دستگاه ورزش استان‌همدان چه در بخش ورزش قهرمانی و چه در بخش ورزش همگانی در اختیار ورزشکاران قرارگرفته و تمام سعی خود را کرده‌ایم که در این زمینه کوتاهی صورت نگیرد.

رسول منعم افزود: به‌طور قطع ورزش حق تمامی شهروندان و آحاد جامعه است و دستگاه ورزش استان‌همدان تمامی امکانات خود را در اختیار این قشر قرار خواهد داد کمااینکه خوشبختانه همدان از ورزشکاران بسیار شاخص و خوبی در این زمینه بهره می‌برد که همواره برای ورزش استان افتخارآفرینی می‌کنند.

وی با اشاره به بازی‌های پاراآسیایی گفت: همچون دوره گذشته بازی‌های آسیایی در اینچئون در این دوره نیز ورزشکاران همدان حضور فعالی دارند و پیش‌بینی ۴ مدال را در بازی پاراآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ داریم.

منعم عنوان کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا به همان اندازه که از ورزشکاران آسیایی جاکارتا حمایت کردیم از ورزشکاران پاراآسیایی استان نیز حمایت مادی و معنوی داشته باشیم.

ورزش به امری همگانی تبدیل شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان‌همدان بابیان اینکه ورزش برای همه افراد جامعه باید به امری همگانی تبدیل شود، بیان کرد: چه افراد جانباز چه معلولین و چه نابینایان و کم‌بینایان همه جزو این جامعه هستند و به‌طور یکسان با سایر افراد معمولی جامعه حق استفاده از امکانات ورزشی را دارند.

وی عنوان کرد: ۳ هیئت معلولین و جانبازان، بیماران خاص و هیئت نابینایان و کم‌بینایان استان‌همدان باید در زمینه فراهم کردن شرایط ورزش برای این قشر از جامعه تلاش کنند و دستگاه ورزش نیز با تمام قدرت و تا جایی که توان دارد حمایت‌های خود را از این هیئت‌ها خواهد داشت.

برای کسب مدال طلا در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ می‌جنگم

ورزشکار روشن‌دل همدانی اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از سال ۸۱ فعالیت در ورزش را آغاز و از سال ۸۳ تا به امروز عضو تیم ملی دوومیدانی نابینایان و کم‌بینایان بوده‌ام.

حمید اسلامی بابیان اینکه لطف خدا بود که در این ورزش موفق باشم، گفت: سال ۸۳ به عضویت تیم ملی درآمدم و همان سال در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در کشور جمهوری چک عنوان قهرمانی در ماده ۸۰۰ متر را کسب کردم تا این عنوان آغاز راه دشوار من در ورزش باشد.

روشن‌دل پاراآسیایی همدان با اشاره به افتخارات خود گفت: سال ۹۰ در مسابقات جهانی ترکیه عنوان نایب‌قهرمانی را کسب کردم و اردیبهشت‌ماه امسال در مسابقات جهانی کره جنوبی سوم شدم کمااینکه سال ۹۲ در امارات ۲ مدال برنز برای کشورم به ارمغان آوردم.

اسلامی عنوان کرد: در بازی‌های آسیایی اینچئون ۲۰۱۴ و در ماده ۱۵۰۰ متر به مدال نقره دست‌یافتم و در ماده ۵ هزار متر هم با ثبت رکورد ۴  دقیقه و ۲۱ ثانیه و ۶۲ صدم ثانیه بر سکوی دوم ایستادم.

وی با اشاره به مسابقات پاراآسیایی ۰۱۸ جاکارتا بیان کرد: با تمام توان و با روحیه بسیار بالا به دنبال کسب مدال طلا در این مسابقات هستم.

رئیس هیئت نابینایان و کم‌بینایان استان‌همدان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ورزشکارانی که دچار معلولیت هستند همواره با بی‌توجه‌های همراه بوده‌اند اما هیچ‌گاه این بی‌توجهی باعث نشده این ورزشکاران دلسرد بشوند.

سمیه سهیلی افزود: امسال ورزشکاران نابینای همدان به دنبال تکرار موفقیت‌ها و افتخارات خود در این دوره از مسابقات پاراآسیایی جاکارتا هستند.

ورزشکارانی که دچار معلولیت هستند بیشتر دیده شوند

وی بابیان اینکه باید ورزشکارانی که دچار معلولیت هستند بیشتر دیده شوند، بیان کرد: متأسفانه صداوسیما، مطبوعات و رسانه کمتر مانور تبلیغاتی بر روی این ورزشکاران دارند و تبعیض زیادی نیز مسئولان بین ورزشکاران قائل می‌شوند.

رئیس هیئت نابینایان و کم‌بینایان استان‌همدان عنوان کرد: امیدواریم ورزشکارانی که دچار هرگونه معلولیتی هستند موردحمایت‌های مالی و معنوی مسئولان قرار بگیرند و در استان‌همدان نیز مسئولان این ورزشکاران را بیشتر ببیند.

گفتنی است، بازی‌های پاراآسیایی از ۶ اکتبر (۱۴ مهر) تا ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر) در ۱۰ ورزشگاه در شهر جاکارتا برگزار می شود و ۳ هزار و ۵۸۹ ورزشکار از ۴۳ کشور در ۱۸ رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

کاروان ۳۵۷ نفره کشورمان با شعار «با توکل و تلاش ما می‌توانیم» ۱۴ مهرماه در افتتاحیه این رقابت‌ها به پرچم‌داری ساره جوانمردی، ملی‌پوش تیم تیراندازی، شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان